Page 1 of 1

Evora GTE

Posted: Wed 19 Jan, 2011 13:33
by Nillet
Jag var inne och tittade på Le Mans series och där fanns det en nyhet om Lotus Evora GTE som är tänkt för endurance-racing.
Om jag förstår texten rätt är Lotus partner med teamet Jet Alliance.
http://www.lemans.org/en/news/Lotus-Evo ... _2696.html
Image

EDIT: Hos Jet Alliance racing pratar man om Evora GT2. :rolleyes07: http://www.racealliance.at/gt1-053.php

Re: Evora GTE

Posted: Thu 20 Jan, 2011 16:47
by Nillet
Då finns en officiell pressrelease från Lotus.
http://www.lotuscars.com/news/en/le-man ... etalliance

Re: Evora GTE

Posted: Sat 22 Jan, 2011 21:52
by silke
Hmm.. jag som precis slagit bort tankarna om att besöka Le Mans i år... Nu blev jag plötsligt väldigt sugen igen... :-D

Re: Evora GTE

Posted: Sun 23 Jan, 2011 10:07
by Nillet
De har ju pratat om en LMP också, kanske bättre att vänta tills dess?

Re: Evora GTE

Posted: Mon 31 Jan, 2011 20:14
by silke
Nillet wrote:De har ju pratat om en LMP också, kanske bättre att vänta tills dess?
Det har du helt rätt i, dessutom känns det som om helgerna i maj och juni redan börjar bli uppbokade så kanske bättre att vänta till 2012. Men börjar bli riktigt sugen på Le Mans igen, det är trots allt en speciell känsla med 24-timmars!

Re: Evora GTE

Posted: Fri 15 Apr, 2011 11:57
by Nillet
Stallets lastbil är i Hethel idag och Lotus bjuder på en bild.
Image

Re: Evora GTE

Posted: Tue 19 Apr, 2011 07:01
by Nillet
De har varit på Snetterton och testat Le Mans bilen.
Image
Image
Image

Re: Evora GTE

Posted: Mon 06 Jun, 2011 15:39
by Nillet
Då har de anlänt till Le Mans och det finns en ny hemsida: http://lotusjetalliance.com/
Man skulle varit där...
Men kanske bättre att vänta tills Lotus ställer upp med sin LMP-racer (Le Mans Prototyp).

Image
Image
Image
Image

Re: Evora GTE

Posted: Mon 06 Jun, 2011 20:17
by Stefan_A
Nillet wrote:Då har de anlänt till Le Mans och det finns en ny hemsida: http://lotusjetalliance.com/
"Store" hade inte mycket att erbjuda än så länge :(

Re: Evora GTE

Posted: Mon 06 Jun, 2011 20:46
by oodsell
Det verkar ju som om teamet har hyggliga resurser. Deras teamtraliers är något exklusivare än den som vi har för att transportera bensindunkar och verktyg när vi kör långlopp i Sverige.

Re: Evora GTE

Posted: Wed 15 Jun, 2011 18:40
by silke
Blev alldeles för mycket tv-tittande i helgen med både Le Mans och ett maraton F1-race! Skoj att Lotus är tillbaka i Le Mans och att de dessutom hade riktigt god tillförlitlighet på den ena bilen gjorde ju inte saken sämre. Pacen kanske inte är där än, ca 10 sekunder efter snabbaste bil i klassen, men blev ju ett bra resultat ändå med en 7e plats i klassen och 22a totalt!

I kvalet förra onsdagen satt gamle Lotusklubbsordförande Janne Tromark bakom mikrofonen och kommenterade åt Eurosport. Hörde honom dock inte senare under helgen. Han kanske inte var helt uppdaterad vad gäller Lotus idag men han tyckte det var väldigt skoj att se dem tillbaka på banan!  :up:

Re: Evora GTE

Posted: Tue 16 Aug, 2011 09:54
by Nillet
I morgon kommer Lotus att visa 2 specialversioner på McCall's Motorworks Revival i Pebble Beach, USA.
Den ena är ett concept på en gatversion av Evora GTE.
http://www.lotuscars.com/news/en/pebblebeach2011
Image
Den andra är en mattsvart sista version av Exige (ser ut som Scura).

Re: Evora GTE

Posted: Tue 16 Aug, 2011 12:07
by Nillet
Pistonheads visar följande bild:
Image
Vingen ser märklig ut.  :bang:
Öron på luftintag på "axlarna".
Nya luftintag bakom dörren.
Bredare (bredare däck?).
"Mansory-front".

Re: Evora GTE

Posted: Sun 13 Nov, 2011 09:30
by Nillet
De kör 6 h på Zuhai, Audi bjuder på sändningar: http://microsites.audi.com/lemans/#/liveontrack

EDIT: Samtidigt som jag skrev detta landade en Lotus i sandfållan...