Hej!
Efter att ha sett några Eliser på Nurburgring och åkt i en Exige är jag väldigt sugen på att skaffa en Elise.
Den svenska marknaden för sådana bilar är liten, går det att sälja en Elise i Sverige?
Om några år är det nämligen dax att byta.
Wendels hade någon till salu men det lutar åt att jag rullar ner till Tyskland och inhandlar en bil.
Tack!
Peter
Elise funderingar
Min uppfattning är att bilar av "Elisetyp" är en kraftigt växande marknad i Sverige. Tidigare har det varit framför allt engelsmännen som insett detta med lätta och billiga bilar, men nu verkar svenskar och andra även inse att det är kul och relativt billigt.
Jag tror att det är inga som helst problem att sälja en Elise i Sverige, det finns ju väldigt få till salu samtidigt som efterfrågan växer. Titta på dig själv - du måste hämta en i Tyskland. Jag vet två andra bara i Stockholm som hämtat hem Elise från Tyskland i år.
Åkte du Exige på Ringen?
Jag tror att det är inga som helst problem att sälja en Elise i Sverige, det finns ju väldigt få till salu samtidigt som efterfrågan växer. Titta på dig själv - du måste hämta en i Tyskland. Jag vet två andra bara i Stockholm som hämtat hem Elise från Tyskland i år.
Åkte du Exige på Ringen?
- Olof Björland
- Stamgäst
- Posts: 29
- Joined: Wed 22 Jan, 2003 09:48
- Location: Kullavik, 2 mil SV om Gbg
- Contact:
Vilken motor var det i Exigen ?
Var den komplett tävlingsutrustad ?
Hur många varv körde Du ?
Vad blev det för tid ?
Snabba hälsningar
Var den komplett tävlingsutrustad ?
Hur många varv körde Du ?
Vad blev det för tid ?
Snabba hälsningar
o L O f TUS
( ) L ( ) F Björland
Korshamnsvägen 51
S-429 31 Kullavik (2 mil SV om Gbg)
Telefon 031 - 93 37 10
Mobil 0708 - 93 37 10
E-mail: olof.bjorland@telia.com
( ) L ( ) F Björland
Korshamnsvägen 51
S-429 31 Kullavik (2 mil SV om Gbg)
Telefon 031 - 93 37 10
Mobil 0708 - 93 37 10
E-mail: olof.bjorland@telia.com
Exige på ringen
Enligt den glada holländaren var motorn standard förutom:
Luftbox, avgassystem och mappad.
Ingen aning om effekt.
Bilen var preppad för clubracing och hade en enklare skyddsbur.
Varvet, gick inte fort, detta berodde dock mer på att föraren inte kunde linjen.
Jag upplevde bilen som riktigt snäll, OK, det gick inte fort, föraren körde definitivt inte på gränsen.
På ringen bör bilen ställas lite mjukare baktill (visst, subjektivt men allafall min erfarenhet). Exigen var nu inställd för sprintrace på Zandvoort och en aning för hård i de snabba partierna. I Kesselchen studsade den lite för mycket, går att göra en del map chassi inställningar.
Men, cool kärra, jag skall dock handla en Elise, behöver inte en bil till som är totalt obrukbar på landsväg.
Coolt att kunna ta en tur med flickvännen utan att bli bullerskadad och känna sig "centrifugierad".
/Peter
Luftbox, avgassystem och mappad.
Ingen aning om effekt.
Bilen var preppad för clubracing och hade en enklare skyddsbur.
Varvet, gick inte fort, detta berodde dock mer på att föraren inte kunde linjen.
Jag upplevde bilen som riktigt snäll, OK, det gick inte fort, föraren körde definitivt inte på gränsen.
På ringen bör bilen ställas lite mjukare baktill (visst, subjektivt men allafall min erfarenhet). Exigen var nu inställd för sprintrace på Zandvoort och en aning för hård i de snabba partierna. I Kesselchen studsade den lite för mycket, går att göra en del map chassi inställningar.
Men, cool kärra, jag skall dock handla en Elise, behöver inte en bil till som är totalt obrukbar på landsväg.
Coolt att kunna ta en tur med flickvännen utan att bli bullerskadad och känna sig "centrifugierad".
/Peter
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests