Page 1 of 1

Elise 111s komplett kaross utan trösklar 10 000kr

Posted: Wed 24 Sep, 2008 12:49
by tomi
Jag har en Elise 111s kaross till salu

Bilen är nightfall metallic

Det som ingår är

Frontclam en hel del stenskott samt en liten skada
Bakclam, inga skador
Motorlucka bak inga skador
Motorlucka fram inga skador
Dörrar (utan låsbultar och panel för inredning samt fönstervevar)
Fönster
Takbåge
Komplett tak

Saknas bara trösklar

nytagna bilder på bilen finns på

http://www.garaget.org/?car=107156


Pris 10 000kr och får hämtas i malmö

vill helst inte sälja delarna löst

Posted: Wed 24 Sep, 2008 22:46
by oodsell
Jag är lite nyfiken på varför du byter ut hela karossen. Den ser ju rätt OK ut på bilderna.

Posted: Thu 25 Sep, 2008 11:13
by tomi
Hej

karossen är riktigt fin förutom stenskott i fronten samt en liten skada ovanför vänster framlampa.

även vingen ingår i köpet dock inte speglar och sidoluftintagen

Har köpt en Lotus Exige kaross och ska byta den:hyper:

kommer även att sälja motor och inredning om nån är intresserad

bra priser

Posted: Thu 25 Sep, 2008 13:36
by SuperSeven
Vad kostar en sådan Exigekaross du har köpt?

Har sett i england för 50.000kr ungefär. Såg i länken att du köpt i Italien?

Posted: Thu 25 Sep, 2008 13:59
by tomi
Hej

Det största problemet är att få tag på karosserna, sen är det upp till säljaren att sätta priset,


Frakten gick på 13000kr mer än så säger jag inte :nono:

Vill man bygga om en vanlig elise så är det lika bra att köpa en exige för det blir billigare.

jag har andra planer

Posted: Thu 25 Sep, 2008 16:25
by SuperSeven
Jag trodde det var en nyproduktion för eftermarknaden, jag förstår att det är olika priser på begagnade grejer.

Har du ett annat chassie eftersom du inte bygger om en vanlig Elise?

Edit: Läste på din länk nu att du skrivit att det är en begagnad kaross. Missade nog det innan.

Posted: Thu 25 Sep, 2008 16:52
by tomi
Hej

Du läste rätt, jag råkade skriva ny kaross så jag fick ändra texten,

Dom som sälja i england brukar vara motorsport med 3 delad bakdel samt stort luftintag på taket. Själv föredrar jag standardkarossen.


Jag ska montera denna karossen på elisen samt en honda motor.

Därför kommer jag att sälja loss en hel del saker.





SuperSeven wrote:Jag trodde det var en nyproduktion för eftermarknaden, jag förstår att det är olika priser på begagnade grejer.

Har du ett annat chassie eftersom du inte bygger om en vanlig Elise?

Edit: Läste på din länk nu att du skrivit att det är en begagnad kaross. Missade nog det innan.

Posted: Thu 25 Sep, 2008 16:56
by SuperSeven
tomi wrote:Hej

Du läste rätt, jag råkade skriva ny kaross så jag fick ändra texten,

Dom som sälja i england brukar vara motorsport med 3 delad bakdel samt stort luftintag på taket. Själv föredrar jag standardkarossen.


Jag ska montera denna karossen på elisen samt en honda motor.

Därför kommer jag att sälja loss en hel del saker.

Ok, då är jag med.

Kul projekt!  :hyper: