Exige Import. england
Exige Import. england
tjenare. ja ha ju suttit och gottat mig över alla fina bilar på detta forum nu ett tag .
(tog mig tillomed vägarna förbi Trond Sundby när ja och tjejen va på semester och kollade på hans utomordentligt välskötta exige. (vilken bil för övrigt mumma)
i alla fall så har jag och tjejen kollat på att importera en exige. tänkte även lite på tronds men den visade sig bli lite för dyr för våran lilla ekonomi då tjejen en dag sa "jag ska ha hund" (och därmed större bruksbil)
men jag vill fortfarande ha en exige och har kollat lite på http://www.pistonheads.com/sales efter en någorlunda billig bil. är det nån risk med S2 orna när dom gått runt 4000-5000 mil ? eller är det helt att släppa den tanken ?
snälla :P hjälp mig finna svar i min fråga.
tack på förhand
Micke
(tog mig tillomed vägarna förbi Trond Sundby när ja och tjejen va på semester och kollade på hans utomordentligt välskötta exige. (vilken bil för övrigt mumma)
i alla fall så har jag och tjejen kollat på att importera en exige. tänkte även lite på tronds men den visade sig bli lite för dyr för våran lilla ekonomi då tjejen en dag sa "jag ska ha hund" (och därmed större bruksbil)
men jag vill fortfarande ha en exige och har kollat lite på http://www.pistonheads.com/sales efter en någorlunda billig bil. är det nån risk med S2 orna när dom gått runt 4000-5000 mil ? eller är det helt att släppa den tanken ?
snälla :P hjälp mig finna svar i min fråga.
tack på förhand
Micke
Polerar och fotograferar.
- Marcus N
- Forumveteran
- Posts: 494
- Joined: Wed 24 Sep, 2003 17:32
- Location: Helsingborg, Skåne
- Contact:
Köp en liten hund till tjejen och en exige till dig själv! Så länge bilen inte varit krockad finns där inget större problem med dem elisen är en billig sportbil att äga/serva jämförelsevis och toyotamotorn i exigen är en relativt ordinär bilmotor som lätt går 4x5000mil desutom är den relativt lättmekad för den händige! Tips är att hitta en som redan är upgraderad med godsaker som du sen kommer på att du ändå måste ha och får då betala dyra pengar för det!
Lotus Elise -97
tack :) jo det är ju samma motor som i Corolla bland annat. och nyare celica. o dom motorerna går ju klockrent länge.Marcus N wrote:Köp en liten hund till tjejen och en exige till dig själv! Så länge bilen inte varit krockad finns där inget större problem med dem elisen är en billig sportbil att äga/serva jämförelsevis och toyotamotorn i exigen är en relativt ordinär bilmotor som lätt går 4x5000mil desutom är den relativt lättmekad för den händige!
inga slitdelar man bör kolla upp ?
Polerar och fotograferar.
Hej
Nya strålkastare till Elise Exige fram till 07 gå på ca:8500:- styck. Men kanske nån på forumet har en billigare lösning. Där är också hastighets mätare. Kph måste vara storare än MPH. Ny instrument gå på ca:4500:-
Tänke på att om motorn se ute som den är trimmat (konnisk filter hög ljudigt ljuddämpare) då kan man har problem med registrerings besiktning.
M.V.H. Andy
Nya strålkastare till Elise Exige fram till 07 gå på ca:8500:- styck. Men kanske nån på forumet har en billigare lösning. Där är också hastighets mätare. Kph måste vara storare än MPH. Ny instrument gå på ca:4500:-
Tänke på att om motorn se ute som den är trimmat (konnisk filter hög ljudigt ljuddämpare) då kan man har problem med registrerings besiktning.
M.V.H. Andy
Går att modifiera orginal relativt enkelt för att få rätt ljusbild. Bara att vända på plattan framför glödlampan.Andy wrote:Hej
Nya strålkastare till Elise Exige fram till 07 gå på ca:8500:- styck. Men kanske nån på forumet har en billigare lösning.
Gamla regler, räcker att det finns km/h på mätaren.Andy wrote: Där är också hastighets mätare. Kph måste vara storare än MPH. Ny instrument gå på ca:4500:-
ok . finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med det när det börjar krisa sig ? eller om nån har hittat nån guide på dehenko wrote:Går att modifiera orginal relativt enkelt för att få rätt ljusbild. Bara att vända på plattan framför glödlampan.Andy wrote:Hej
Nya strålkastare till Elise Exige fram till 07 gå på ca:8500:- styck. Men kanske nån på forumet har en billigare lösning.
Gamla regler, räcker att det finns km/h på mätaren.Andy wrote: Där är också hastighets mätare. Kph måste vara storare än MPH. Ny instrument gå på ca:4500:-
Polerar och fotograferar.
Re: Exige Import. england
Hej
Har själv importerat en elise s2 tidigare, Upptäckte att man har ganska dålig sikt i vissa typer av rondeller mm. Problemet borde vara större i exgien eftersom man inte har en bakruta.
Har själv importerat en elise s2 tidigare, Upptäckte att man har ganska dålig sikt i vissa typer av rondeller mm. Problemet borde vara större i exgien eftersom man inte har en bakruta.
Lotus Elise s1 med Exige K24/k20 hybrid
Lotus Elise S1 K24
Mini Clubman S
Tomislav Kozul
Lotus Elise S1 K24
Mini Clubman S
Tomislav Kozul
Re: Exige Import. england
det spelar inte mig så stor roll . jag är van högerstyrda Japanbilar med på tok för stora vingar för att man ska kunna utnyttja bakrutan . så den biten är inte bättre :) den kommer mestadels användas till bana ändå .tomi wrote:Hej
Har själv importerat en elise s2 tidigare, Upptäckte att man har ganska dålig sikt i vissa typer av rondeller mm. Problemet borde vara större i exgien eftersom man inte har en bakruta.
Polerar och fotograferar.
Re: Exige Import. england
mortil wrote:det spelar inte mig så stor roll . jag är van högerstyrda Japanbilar med på tok för stora vingar för att man ska kunna utnyttja bakrutan . så den biten är inte bättre :) den kommer mestadels användas till bana ändå .tomi wrote:Hej
Har själv importerat en elise s2 tidigare, Upptäckte att man har ganska dålig sikt i vissa typer av rondeller mm. Problemet borde vara större i exgien eftersom man inte har en bakruta.
det stämmer, dock så saknar du sikt snett bakåt och i döda vinklen,
förutom det och oväsnet i bilen så finns det inga nackdelar
Lotus Elise s1 med Exige K24/k20 hybrid
Lotus Elise S1 K24
Mini Clubman S
Tomislav Kozul
Lotus Elise S1 K24
Mini Clubman S
Tomislav Kozul
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 3 guests