Page 1 of 1

Lotus Europa delar

Posted: Thu 10 Jul, 2008 08:37
by maxcarlsson
Jag har lite Europa delar över efter min renovering. Någon annan har säkert bättre nytta av dem.

Renault R16TL Lotus Europa motor. Ny fördelare. Kräver genomgång. SÅLD
Renault R16/R17TS motor. Ska vara vässad av Arne Berg. Kräver genomgång. SÅLD

1 set Handbromsvajrar. Alla tre, bra skick. SÅLD

1 st kopplingswire. Bra skick, lite ytrost på någon del dock.

2 st Triplex trekantsrutor till dörrarna. I original option gröntonat GLAS. New old stock. - SÅLD

1 set KONI stötdämpare med originalfjädrar. SÅLD

1 st bakstötfångare. Rak men lite repig, går att använda och skulle bli riktigt fin av en omkromning.

1 st framstötfångare. Repig och lite krokig och bucklig i ena änden. Går förmodligen att räta ut hos en duktig plåtslagare.

1 st original S1/S2 ljuddämpare. Köptes ny, men har inte använts på grund av att jag bytte till annat insug/avgas på min bil. Det finns någon liten repa på undersidan, annars helt i nyskick. Jag tror att det är new old stock.

1 st höger bakljusglas. New old stock, med den gråa gummipackningen till (finns inte att köpa nya längre). - SÅLD

1 st höger bakljusarmatur, med båda gummipackningarna och glas. Fint skick.

1 st batterifäste till Europa TC, TCS. Jag kan inte bekräfta att det är rätt fäste, men det sägs så. Helt nytt.

Bilder finns, men det verkar inte gå att ladda upp dem här.

Posted: Thu 10 Jul, 2008 22:12
by maxcarlsson
Jag såg att jag glömt skriva dit mitt nummer och var grejerna finns.

Tel: 0708-623349

Grejerna finns i Höllviken, söder om Malmö. Om det är något smått går det att fixa upp det till Linköping också.

Posted: Fri 18 Jul, 2008 20:33
by Bo Hellberg
Hur är det på startmotorsidan? Har du en lös sådan liggande?
Bosse

Posted: Tue 22 Jul, 2008 07:58
by maxcarlsson
Det är dåligt med det, tyvärr.

Posted: Fri 01 Aug, 2008 13:20
by ClausM
Hej Max!

Har du en ekstra krængingsstabilisator / Sway-bar til en S2?

Mvh Claus +45 2018 0250

Posted: Fri 01 Aug, 2008 13:42
by maxcarlsson
ClausM wrote:Hej Max!

Har du en ekstra krængingsstabilisator / Sway-bar til en S2?

Mvh Claus +45 2018 0250
Nej, tyvärr.

Re: Lotus Europa delar

Posted: Thu 16 Oct, 2008 20:28
by Bozze
Hej Max

Finns det möjligtvis några "door latch" dörr lås i dina gömmor, jag behöver både höger och vänster sida till en Europa

Med vänlig hälsning Bosse

Re: Lotus Europa delar

Posted: Mon 05 Jan, 2009 13:47
by maxcarlsson
Jag uppdaterar listan, eftersom några prylar har bytt ägare.  :wave:

Re: Lotus Europa delar

Posted: Sat 24 Jan, 2009 17:29
by Andreas.T
Tjenare max !
Du har möjligtvis inga S1 delar på hyllan ??

Re: Lotus Europa delar

Posted: Sun 25 Jan, 2009 12:14
by maxcarlsson
Inte mer än det som redan står på listan. Jag har kollat mer noga och allt som är något att ha finns på listan.

Re: Lotus Europa delar

Posted: Sat 05 Dec, 2009 07:34
by Bozze
Hej Max

Vad jag kan utläsa så finns 1 set med handbromsvajrar fortfarande kvar.
Hör av dig jag är intresserad.
MVH
/Bosse

Re: Lotus Europa delar

Posted: Tue 12 Apr, 2011 21:01
by maxcarlsson
Det var länge sedan jag kollade här...