Page 1 of 1
Lotusmärke fram
Posted: Wed 26 Mar, 2003 10:23
by LO224
Söker efter i första hand ett cirkelformat lotusmärke i svart/silver med diameter 74mm?
Har inte Elite/Elan märke i svart/silver, vilken storlek är det på det ?
Hälsningar
LO224
Bifogar bild,

Posted: Wed 26 Mar, 2003 14:36
by Lasse
Hej!
Sådana har Paul Matty Sportscars i England. De har det mesta i orginareservdelar. Tel: +44-1527-575695 (Parts). Enligt min prislista kostar det £28.46 + VAT och Frakt.
Mvh /LasseW
Re: Lotusmärke fram
Posted: Wed 26 Mar, 2003 19:50
by HC
LO224 wrote:
Har inte Elite/Elan märke i svart/silver, vilken storlek är det på det ?
Hej "Okänd"
På Eliten är märket 57 mm i diameter.
PS
Du känner väl till förbudet att sätta dit Lotus-märken i
efterhand på PERSONBILAR !

Posted: Wed 26 Mar, 2003 20:33
by LO224
Vaddååååå
Det är ju en M104
Ingen vanlig personbil det inte
/Peter "LO224"
Posted: Wed 26 Mar, 2003 21:02
by HC
Oj då!
Då kommer ju saken i ett helt annat läge!
Hoppas Du får till det !
mvh
Posted: Thu 27 Mar, 2003 09:40
by lo918
Jag så i alla fall Lotus märken på huven på Lotus Omegan (en del i alla fall) när jag letade bil utomlands.
224: kanske steeng har någon ide om varför vissa bilar har Lotus och andra Opel blixten ?
Posted: Thu 27 Mar, 2003 16:42
by LO224
Orginal sitter det en opel blixt på Omegan och vauxhalls märke på carlton bilarna :-/
Allt annat är eftermontage, men det ser ju så mycke trevligare ut med lotusmärken runt om.
En del har satt ett likadant märke som normalt sitter på sidan även på huven, det blir dock lite litet i den försänkningen som är i plåten.
Tack för all respons
/Peter LO224
Posted: Thu 27 Mar, 2003 17:50
by lo918
ok, då var det troligen eftermonterat på de bilar jag såg söderöver.
Har själv haft tanken att byta från "blixten" då det ju faktiskt är en Lotus
/stefan
Posted: Tue 01 Apr, 2003 22:41
by LO224
Nu är diskussionen igång med tillverkare om ett märke med 70mm diameter i lotus gul/gröna färger
Peter 224
