Page 1 of 2
Nästa leksak???
Posted: Fri 08 Jun, 2007 09:01
by BeeRz
http://www.ktm-x-bow.com/
Är det någon som har sett den i verkligheten?
Rykten om pris å sånt?
jonny
Posted: Tue 19 Jun, 2007 08:45
by BeeRz
ingen som verkar tycka om den????
Posted: Tue 19 Jun, 2007 10:10
by Nillet
Ja, vad skall man säga när man bara sett den på bild (gäller ej Lotus).
Vacker är den ju inte men det är ju inte det den är byggd för.
Jag har lite svårt för turbomaskiner.
721 kg låter mycket för en bil som ser ut så...
Sedan är det ju ingen Lotus (skall jag säga som kör Opel).
Sedan vill jag minnas att vi talat om den i en annan tråd också...
Edit: Här->
http://lccs.nu/forum/viewtopic.php?t=3000
Posted: Tue 19 Jun, 2007 11:18
by henrikln
Jag tycker Ariel Atom 2 är mycket coolare/grymmare/häftigare! :)
Posted: Tue 19 Jun, 2007 16:37
by BeeRz
ooooops
såg inte den tråden
jag är iaf helt såld
jag gillar inte ariels utseende som orginal
då måste man köpa vingarna å sidorna + lack
= 550000:-
lite hört för en fattig man :)
KTM:en verkar ju hamna på 350000:-
men men... vi får se
Posted: Tue 19 Jun, 2007 22:04
by Lasse H
I senaste numret av Track and Race Cars (june 2007)
finns en 8-sidig artikel om bilen. Dock ingen provkörning utan
en teknisk beskrivning.
hälsn
Lasse H
Posted: Thu 21 Jun, 2007 17:48
by BeeRz
ska kollas upp, tack
Re: Nästa leksak???
Posted: Fri 13 Mar, 2009 08:56
by Nillet
Finns bl.a. en i Sverige.
http://www.jonteengdahl.se/module.asp?X ... wsId=13169
Man skulle kanske köra dit på lunchen...
Fast jag såg ju några på ringen.

Re: Nästa leksak???
Posted: Fri 13 Mar, 2009 10:25
by STELL
JAG SÅG FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN , EN SOM STOD I SKYLTFÖNSTRET HOS VAG

PÅ NORRMALMS TORG I STOCKHOLM.
DET VAR MÅNGA RUNT DEN, MEN DEN FICK INTE MIG ATT GÅ IGÅNG( PGA SIN DESIGN).

Re: Nästa leksak???
Posted: Fri 13 Mar, 2009 11:43
by Lasse H
Stell !
Såg du ngt pris på bilen ?
Enligt brittisk press lär den fullutrustade
(massor av kolfiber !) modellen kosta £80.000
Själv är jag mycket tveksam till designen.
Har ännu ej sett ngn i verkligheten, så jag ska väl inte
varken vara för eller emot. Största problemet bilen har
är väl att det trots all kolfiber är för tung.
I valet mellan en Xbow och en 2-11 hade valet ej varit svårt !
hälsn
Lasse H
Re: Nästa leksak???
Posted: Fri 13 Mar, 2009 13:07
by STELL
HEJSAN!
NEJ JAG TITTADE INTE ÄNNS EFTER NÅGOT PRIS, EFTERSOM DET ÄR ETT RENT "SHOWROOM", OCH JAG VAR PÅ VÄG TILL AKTIVITETER MED KIDSEN I KUNGSTRÄDGÅRDEN.
JAG TROR INTE DE HAR MÄRKT NÅGON AV SINA BILAR DÄR MED "PRIS FRÅN....." UTAN DET ÄR EN REN UTSTÄLLNING, PRECIS SOM VOLVOS I KUNGSTRÄDGÅRDEN.
DET ÄR BARA FÖR ATT SKAPA INTRESSE, DU KAN KANSKE BESTÄLLA BIL DÄR , MEN INTE PROVKÖRA.

Re: Nästa leksak???
Posted: Fri 13 Mar, 2009 13:31
by Nillet
Var i Lödde under lunchen. Det var inte läge att snacka med någon där.
Lasse_H, du får väl följa med frugan till CenterSyd nästa gång och titta på den.
Under resan i höstas såg jag både KTM och Lotus 2-11 på nära håll. KTM:en må vara häftig men min känslor hamnar nog hos 2-11:an. Den känns inte som ett rymdskepp och har ingen snigel på andningröret (turbo). Synd att man inte har råd...
EDIT: Bilder från resan för att bistå utseendetyckandet.

Något som också sticker i mina designögon är de enormt långa känselspröten (backspeglarna). Men bilen är har en stor bakdel så spröten behövs nog.
Re: Nästa leksak???
Posted: Fri 13 Mar, 2009 16:29
by EXCEL,PATRIK.
Hej.
Tycker bättre och bättre om 2-11 även om den ser lite konstig ut med alla färger och sträck.
Skulle vara roligt att se den i tex blå eller grön. Av de två som diskuteras så är mitt val lätt,2-11. Men den gamla Eleven är fortfarande min favorit, visst jag är tokig
Må gott
Patrik
Re: Nästa leksak???
Posted: Wed 18 Mar, 2009 07:26
by shasselg
...påminner väldigt mycket om grabbens radiostyrda bil....
- här skulle jag lägga upp en bild men det går inte.....letade förtvivlat efter instruktioner men båda guiderna jag hittade verkar vara fel....en pekar mot en gammal upload och den nya från 2009 från Nillet stämmer inte....inte får jag möjlighet här nedanför att "uploada" något.... -
Re: Nästa leksak???
Posted: Wed 18 Mar, 2009 13:36
by Nillet
shasselg wrote:...påminner väldigt mycket om grabbens radiostyrda bil....
- här skulle jag lägga upp en bild men det går inte.....letade förtvivlat efter instruktioner men båda guiderna jag hittade verkar vara fel....en pekar mot en gammal upload och den nya från 2009 från Nillet stämmer inte....inte får jag möjlighet här nedanför att "uploada" något.... -
Möjligheten att ladda upp finns bara i vissa forumsdelar???