Äntligen!!!

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
AndersB
Forumberoende
Posts: 104
Joined: Tue 02 Sep, 2003 21:16
Location: Sandviken
Contact:

Äntligen!!!

Post by AndersB »

Då är min Lotus-säsong igång!! ni kan inte ana vad skönt det var att ta ut bilen på en liten tur! :steer: nu är man människa igen!  :hyper:
Anders som kör Esprit S2
Fredric
Forumberoende
Posts: 158
Joined: Mon 14 Jun, 2004 12:41
Location: Stockholm
Contact:

Post by Fredric »

Samma här var ute med min racer för årets första längre tur idag! Nya däck på i går kväll, ny tank med V-power och 5 mil. Riktigt kul!
Elise S2 - 01, Roadsport A, 215 hp
User avatar
AndersB
Forumberoende
Posts: 104
Joined: Tue 02 Sep, 2003 21:16
Location: Sandviken
Contact:

Post by AndersB »

är det stor skillnad att köra med V-Power? är det värt en spänn extra? har inte testat än, mest pga att jag är misstänksam mot allt som har med Ferrari att göra....;-)
Anders som kör Esprit S2
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Jag är också nyfiken på V-Power. Föreståndaren på Shellmacken här hemma frågade för ett par dagar sedan om jag provat och lovade att jag skulle få testa en tank full på Elisen till samma pris som vanlig 95 oktan.
Ett erbjudande som jag knappast kan tacka (tanka ?) nej till. Ska bara köra slut på den standardsoppa jag har. Eftersom jag ska ledsaga Peter M i morgon vid det högtidliga överlämnandet av hans nyförvärv, en gul
-00 Elise, så lär ju nivån i tanken sjunka redan då och sedan ska det ju bli kanonväder på lördag. Fast då är ju varenda söndagsbilist ute på konstrundan ! Och sen förundrar sig Vägverket över att påskhelgen är en särskilt olycksdrabbad tid ! Siffernissar !!

Glad Påsk på er alla !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Fredric
Forumberoende
Posts: 158
Joined: Mon 14 Jun, 2004 12:41
Location: Stockholm
Contact:

Post by Fredric »

Vet inte, men då jag mappat bilen för max prestanda med V-power i tanken är det inte att rekommender att köra på sämre bensin. Finns då risk för spikningar och sedemera motorskador.
Elise S2 - 01, Roadsport A, 215 hp
User avatar
AndersB
Forumberoende
Posts: 104
Joined: Tue 02 Sep, 2003 21:16
Location: Sandviken
Contact:

Post by AndersB »

det är väl 99 oktan va? misstänker att jag får justera tändningen lite om jag ska ha nån nytta av V-power, bör ju kunna köra med lite mer förtändning då på min gamla lucasfördelare :lol:
Anders som kör Esprit S2
User avatar
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran
Posts: 643
Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
Location: Genarp, Skåne.
Contact:

Post by EXCEL,PATRIK. »

Äntligen är bara förnamnet på att sesongen är igång. Snödrivan framför garaget försvann, Lotusen besiktigades i skärtosdagen utan problem och ca 20 mil har hunnits med hittills i Påsk, både i vanligt tempo och i lite Lotus fart :steer: undrrbart. Snart är fjolårsbensinen slut och tänkte prova V-power och känna om det känns någon skillnad.

Må gott
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 0 guests