Ny version av Exige, Sport Exige 240R

Här lägger vi in nyheter och officiella meddelanden från Lotus.
Reine
Stamgäst
Posts: 25
Joined: Fri 17 Dec, 2004 18:54
Location: Uddevalla
Contact:

Post by Reine »

Admin wrote:
Reine wrote: totalt pris med frakt hamnar runt 630' sek
Nja, det totala priset borde vara 612 kkr, vid en EUR/SEK på 9,05.
Jo, men handlarn räknade från Engelska pund vilket då ger (pundet står i 13,17 SEK):

(13,17x43995)/1,175 = 579414 SEK utan eng moms
579414 SEK x 1,25 = 616 318 SEK ink sv moms + frak ca 15 ' ger ca 630'


Mvh Reine
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Reine !

Beträffande det svala mottagandet som du säger att 240R fått på SELOC, så är det typiskt för attityden där ! Jag är ofta inne och läser (skriver sällan) och ett bestående intryck är att de själva som Elise-ägare kan vara hur negativa mot Elise och Lotus som helst, men kommer det in någon annan och säger nåt skit om Elsie då tar det hus i helsicke ! Att man är kritisk mot 240R (obs långt ifrån alla på SELOC !) kan jämföras med hur negativa man var till andra faser i Elisens utveckling. S1 contra S2 t ex !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Guest

Post by Guest »

Stämmer.

Det klagades på S2
Det klagades på S2 111S
Det klagades på S2 Sport 190
Det klagades på Exige S2
Det klagades på 111R
och nu klagas det på Exige 240R

Ändå är det många som köpt de ovanstående modellerna.
Reine
Stamgäst
Posts: 25
Joined: Fri 17 Dec, 2004 18:54
Location: Uddevalla
Contact:

Post by Reine »

Lasse H wrote:Reine !

Beträffande det svala mottagandet som du säger att 240R fått på SELOC, så är det typiskt för attityden där ! Jag är ofta inne och läser (skriver sällan) och ett bestående intryck är att de själva som Elise-ägare kan vara hur negativa mot Elise och Lotus som helst, men kommer det in någon annan och säger nåt skit om Elsie då tar det hus i helsicke ! Att man är kritisk mot 240R (obs långt ifrån alla på SELOC !) kan jämföras med hur negativa man var till andra faser i Elisens utveckling. S1 contra S2 t ex !

hälsn
Lasse H
Kan nog stämma, brukar endast skumma igenom forumet då och då, men passade på att lusläsa vad folk tyckte om 240R (releasen).

Mvh
User avatar
Mr. Anderson
Stamgäst
Posts: 82
Joined: Thu 10 Jun, 2004 20:39
Location: Gbg
Contact:

Post by Mr. Anderson »

Är väl knappast först med att lägga märke till detta, men ändå:

http://www.bilsport.se/artikel_bild_top ... vdelning=8

MvH Viktor Andersson
Lotus Turbo Esprit ´84 - Utan turbo suger det!!
User avatar
CAIC
Forumberoende
Posts: 219
Joined: Tue 07 Jan, 2003 09:34
Location: Belgien
Contact:

Post by CAIC »

Reine wrote:
Lasse H wrote:Reine !

Beträffande det svala mottagandet som du säger att 240R fått på SELOC, så är det typiskt för attityden där ! Jag är ofta inne och läser (skriver sällan) och ett bestående intryck är att de själva som Elise-ägare kan vara hur negativa mot Elise och Lotus som helst, men kommer det in någon annan och säger nåt skit om Elsie då tar det hus i helsicke ! Att man är kritisk mot 240R (obs långt ifrån alla på SELOC !) kan jämföras med hur negativa man var till andra faser i Elisens utveckling. S1 contra S2 t ex !

hälsn
Lasse H
Kan nog stämma, brukar endast skumma igenom forumet då och då, men passade på att lusläsa vad folk tyckte om 240R (releasen).

Mvh
:lol: :lol: :lol:

Så rätt noterat! Men efter att hela förra säsongen varit på racerbanan tillsammans med S2 Exigen, måste jag säga att den är för tung och har för lite kraft. Kompressorn behövs verkligen.
Kan inte heller säga att jag gillar något nytt av Elisen efter S1an förutom den specialbyggda Exigen för Asien-prinsen (vilken inte har byggts av Lotus).
Min S1 har bara blivit bättre och bättre av att förlora vikt. Det måste finnas ett samband...
Cai, Belgien men svensk
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Cai !

Visst brukar du skriva inlägg på Seloc !?
Kanske om hur dålig S2 är jfm S1, eller ....

häolsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
AZAD
Forumberoende
Posts: 185
Joined: Tue 24 Feb, 2004 14:45
Location: Sollentuna
Contact:

Post by AZAD »

Mr. Anderson wrote:Är väl knappast först med att lägga märke till detta, men ändå:

http://www.bilsport.se/artikel_bild_top ... vdelning=8

MvH Viktor Andersson
Fast dom har skrivit kompressor och turbo. Det är ändå fel, på motorbilden är det ju en kompressor med IC bara.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

AZAD wrote:
Mr. Anderson wrote:Är väl knappast först med att lägga märke till detta, men ändå:

http://www.bilsport.se/artikel_bild_top ... vdelning=8

MvH Viktor Andersson
Fast dom har skrivit kompressor och turbo. Det är ändå fel, på motorbilden är det ju en kompressor med IC bara.
Bilsport verkar inte ha mycket koll alls:

"Bilen ska inte byggas vid den vanliga Lotusfabriken, utan vid Hethelanläggningen i Norfolk."

Så var ligger "den vanliga Lotusfabriken" då? Bilsport kanske har hittat en annan "verkstad" någonstans  :down: :lol:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Guest

Post by Guest »

Bakåtsikten lär inte vara den bästa....

Image
Andy
Stamgäst
Posts: 73
Joined: Tue 18 Jan, 2005 16:21
Location: Malmö
Contact:

Post by Andy »

:lol: Man har ju speglar!!
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Jag trodde att bilen var så snabb att man inte behövde tittabakåt, bara framåt !

Hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
mecaniac
Stamgäst
Posts: 26
Joined: Tue 09 Nov, 2004 19:12
Location: stockholm
Contact:

Post by mecaniac »

kan ju vara bra att kunna kolla i om man skulle få harry batong bakom sig  :eek:
eller som en del här på forumet åker mycket baklänges  :bang:
inga namn
User avatar
kotten
Forumveteran
Posts: 567
Joined: Fri 25 Oct, 2002 08:23
Location: Linköping
Contact:

Post by kotten »

Nu kanske man kan få en "vanlig" S2 Exige godkänd med Toyota kompressorkit.
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Hmmm, det fanns en bättre tråd att posta detta i. Har flyttat min post till:
viewtopic.php?t=1685&start=15
Last edited by Nillet on Wed 24 Aug, 2005 11:55, edited 1 time in total.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests