Page 1 of 1
Lotus Esprit officiellt dod
Posted: Fri 03 Jan, 2003 17:15
by ExtremeEsprit
Posted: Fri 03 Jan, 2003 18:42
by Joakim
Lite trist kanske, hoppas dock dom ersätter denna legend med något liknande, dock lite med dynamisk med bromsar som matchar fartresurserna. Hoppas dom inte gör en sport Elise utan en superbil som Espriten var och är under 80 och 90 talet. Vill inte med detta antyda att Elisen är trist, tvärtom en undebar bil som på små banor kör åttor runt dentidigare. Vill bara att ersättaren fortsätter vara supersportbil.

Posted: Fri 03 Jan, 2003 18:42
by Guest
Posted: Fri 03 Jan, 2003 18:45
by Guest
Det pratas ju mer och mer om M260, dvs en ersättare till Esprit. Den kommer ju självklart till viss del bygga på Elise, men samtidigt större, tyngre och kraftfullare.
Mvh
Posted: Fri 03 Jan, 2003 18:53
by Joakim
Det e sant, M250 var kool men ingen superbil likt Lambo, stora Ferrari osv. Bottenplattan och uppbyggnad är dock som guld i mun för en lättkontruktionsbyggare...
Posted: Fri 03 Jan, 2003 19:05
by Guest
Lotus kommer ju inte göra en bil som ska konkurrera med Ferrari 575M, Lambo Murcielago eller AM Vanquish. Förhoppningsvis gör de en bil där det inte finns så mycket konkurrens. Typ samma prisklass som 911, fast mycket lättare och snabbare, och därmed mer obekväm.
Mvh
Posted: Fri 03 Jan, 2003 19:16
by ExtremeEsprit
Lotus sager ju ocksa att de ska utveckla en ny esprit om nagra ar. Kanner jag lotus ratt sa kommer det bli en valdigt snabb/lattviks bil. Kanske lite mera lyxutrustad som espriten ar (var)
MVH
johan
Posted: Fri 03 Jan, 2003 19:35
by Joakim
De e sant, det var ju i det segmentet som Espriten marknadsfördes från början. Ville mest understrycka hur den borde vara designad, ej som en förstorad elise ala M250 utan en egen superbildesign som den alltid har haft. Att vikten skall vara låg och bilen minimalistisk är för mig en självklarhet.
Posted: Fri 03 Jan, 2003 20:18
by EH
[quote="Admin"]
Typ samma prisklass som 911, fast mycket lättare och snabbare, och därmed mer obekväm.
Det sisnämnda är ju absolut viktigast av allt?

Posted: Sat 04 Jan, 2003 04:26
by ExtremeEsprit
kanske lite i en stil av en lattvikt TVR med exotic look