Gotland Ring 10 maj 2008 - 2-3 platser kvar.....
Stefan !
Perfekt arrangemang. Verkligt trevliga människor.
Riktigt utmanande bana ! Sagolikt väder.
Tack !
OBS
Glöm nu inte att anmäla er till Lotusklubbens enda (?)
banträff 2008. Det är på Sturup den 8 juni. Det blir säkert
också roligt !!!!
hälsn
Lasse H
Perfekt arrangemang. Verkligt trevliga människor.
Riktigt utmanande bana ! Sagolikt väder.
Tack !
OBS
Glöm nu inte att anmäla er till Lotusklubbens enda (?)
banträff 2008. Det är på Sturup den 8 juni. Det blir säkert
också roligt !!!!
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Nillet
- Forumadministratör
Nu har jag lagt ut bilder från denna strålande resa.
JohanSalo, Nillet och Lasse_H (utan bil) åkte till banan dagen innan och deltog i allmänhetens körning. Vi trodde först att vi skulle bli ensamma men det dök upp några bilar till. Provade filmkameran (in-car) för första gången, hoppas det blev bra...
Stort tack till bröderna Salo:s familj som gjorde resan ännu trevligare.
10 bilder från "dagan innan"
Smakprov:

"Dagen D" var det också strålande väder och naturligtvis betydligt fler bilar. Det var "sjuor" i alla dess former men flera andra bilar.
Jag körde 2 pass och kokte sedan bromsvätskan (tvivlar på att Opel verkligen bytte den på servicen för en månad sedan). Jag vågade inte köra mer på banan så det blev till att fota och filma. Om jag lyckas föra över filmningen till datorn så dyker det säkert upp här.
41 bilder från "dagen D"
Smakprov:

Tack även till Max och Lasse_H för sällskapet på hemvägen.
Lasse_H:s kisspauser gör att det blir korta körpass, vilket gör hemtransporten mindre tråkig.
JohanSalo, Nillet och Lasse_H (utan bil) åkte till banan dagen innan och deltog i allmänhetens körning. Vi trodde först att vi skulle bli ensamma men det dök upp några bilar till. Provade filmkameran (in-car) för första gången, hoppas det blev bra...
Stort tack till bröderna Salo:s familj som gjorde resan ännu trevligare.
10 bilder från "dagan innan"
Smakprov:

"Dagen D" var det också strålande väder och naturligtvis betydligt fler bilar. Det var "sjuor" i alla dess former men flera andra bilar.
Jag körde 2 pass och kokte sedan bromsvätskan (tvivlar på att Opel verkligen bytte den på servicen för en månad sedan). Jag vågade inte köra mer på banan så det blev till att fota och filma. Om jag lyckas föra över filmningen till datorn så dyker det säkert upp här.
41 bilder från "dagen D"
Smakprov:

Tack även till Max och Lasse_H för sällskapet på hemvägen.
Lasse_H:s kisspauser gör att det blir korta körpass, vilket gör hemtransporten mindre tråkig.
gotland
Hej Stefan,
STORT TACK!!!!
och även alla andra, det här var en höjdare, lunchen stack ut + Segerlind Bros mappning av Lotus Europa, grymt... en'' så himla'' trevlig helg, ''full av entusiasm och humor, och vilken middag, i enkel miljö men med Gotlands- prägel i smak och råvara,när den är som bäst, som en fullpreppad Twin-Cam, det här är kryddan i Lotus-ägandet, ser fram emot LCCS - banträff på Sturup, hoppas fler av er det gör det.
Också vädret förstås, plus den fläkt av Lotus - heritige man känner när man ser gamla Elaner - Europor, 7'or tillsammans med Eliser av varierande årgång ''leka'' tillsammans, det är utan tvekan så att Lotus - bilarna är en produkt av race- erfarenhet, få av oss är så lyckligt lottade att äga en riktig racer, vi andra får vara glada ändå, att vi sen kan få tillfälle att få bli ännu gladare, ja då bör vi ta varje tillfälle tillvara att få prova på att köra bana med det vi har.
Ser en trevlig Ban-söndag framför mig, vi är nägra som sticker från Anderstorp till Sturup, en nattkörning vore ju kul, speciellt vid fullmåne,,,,
Hälsn. Morgan
STORT TACK!!!!
och även alla andra, det här var en höjdare, lunchen stack ut + Segerlind Bros mappning av Lotus Europa, grymt... en'' så himla'' trevlig helg, ''full av entusiasm och humor, och vilken middag, i enkel miljö men med Gotlands- prägel i smak och råvara,när den är som bäst, som en fullpreppad Twin-Cam, det här är kryddan i Lotus-ägandet, ser fram emot LCCS - banträff på Sturup, hoppas fler av er det gör det.
Också vädret förstås, plus den fläkt av Lotus - heritige man känner när man ser gamla Elaner - Europor, 7'or tillsammans med Eliser av varierande årgång ''leka'' tillsammans, det är utan tvekan så att Lotus - bilarna är en produkt av race- erfarenhet, få av oss är så lyckligt lottade att äga en riktig racer, vi andra får vara glada ändå, att vi sen kan få tillfälle att få bli ännu gladare, ja då bör vi ta varje tillfälle tillvara att få prova på att köra bana med det vi har.
Ser en trevlig Ban-söndag framför mig, vi är nägra som sticker från Anderstorp till Sturup, en nattkörning vore ju kul, speciellt vid fullmåne,,,,
Hälsn. Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
gotland
Hej Niiclas,
Tack för fina foton, både här på lccs och ''rejsa''.
Allt och alla behöver publicitet = kulturspridning.
Ses på Sturup, Hoppas jag.
Morgan
Tack för fina foton, både här på lccs och ''rejsa''.
Allt och alla behöver publicitet = kulturspridning.
Ses på Sturup, Hoppas jag.
Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
- Nillet
- Forumadministratör
Min första in-car-film. Tyvärr trycker google ihop bilden, får låta bli att filma i widescreen i fortsättningen.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7396638956
Edit: Det är från "allmänhetens körning" som var dagen innan.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7396638956
Edit: Det är från "allmänhetens körning" som var dagen innan.
- Nillet
- Forumadministratör
Stint 2 från almänhetens körning dagen innan.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8258631109
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8258631109
Först beröm till jättefina bilder. Sedan tittade jag med stor spänning på film 1. Frågan var ju när du skulle få upp farten och köra om den där svarta dagistransporten.....
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Nillet
- Forumadministratör
Det var en diesel-kärra dessutom.oodsell wrote:Först beröm till jättefina bilder. Sedan tittade jag med stor spänning på film 1. Frågan var ju när du skulle få upp farten och köra om den där svarta dagistransporten.....
Jag kör för att det är kul, inte för att vara snabbast.
Fick inte ordning på det första kurvpartiet, gick bättre dagen efter.
Här är en lång film till, filmad från läktarplats. Naturligtvis mycket av de jag känner som fastnade... Den är filmad i widescreen och ihoptryckt av google.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6391196940
Edit: Denna film är från dagen D.
Edit2: Ber om ursäkt för den dåliga kameraföringen, första gången jag filmar.
Samma härNillet wrote:Jag kör för att det är kul, inte för att vara snabbast.oodsell wrote:Först beröm till jättefina bilder. Sedan tittade jag med stor spänning på film 1. Frågan var ju när du skulle få upp farten och köra om den där svarta dagistransporten.....
Är det bröderna Salos Elise som ligger framför i film1?
- Nillet
- Forumadministratör
Japp, 5 bilar (om man inte räknar arrangören) totalt på banan dagen före, JohanSalo kör.pelle75 wrote:Samma härNillet wrote:Jag kör för att det är kul, inte för att vara snabbast.oodsell wrote:Först beröm till jättefina bilder. Sedan tittade jag med stor spänning på film 1. Frågan var ju när du skulle få upp farten och köra om den där svarta dagistransporten.....![]()
Är det bröderna Salos Elise som ligger framför i film1?