Min nya bil, Elise 111R

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
User avatar
Atariman
Forumberoende
Posts: 190
Joined: Mon 17 Feb, 2003 20:15
Location: Stockholm
Contact:

Post by Atariman »

Kanske är läge att upplysa Auto Motor & Sport om att det faktiskt nyregistrerats en Lotus i år? Står "0" i deras statistik månad efter månad... :lol:
Krister
Boxster S (Lapis Blue)
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Mikael !

Beträffande intressanta kombinationer av bilar. Har idag varit i H-borg tillsammans med en bilintresserad granne och tittat på den nya Porschen.
Fick låna en P Carrera S 997 för en provtur. En sådan fantastiskt fin bil. Bäst av allt är kanske (det var trots allt en kort provtur och den underskrivna självrisken var 15.000:-) vilken väl balanserad kompromiss det är. Carreran går ju att använda till nästan allting. Det ända av mina tydliga transportbehov som den inte direkt verkar anpassad för är som jaktbil. Observera att jag ej då menar jakt på stepphöns utan älg, hjort, rådjur, vildsvin mm. Därför är det nu officiellt min favoritkombination av bilägande en styck 997 och en st Elise. Lotusen är trots allt den bil som känns mest sportig att köra och där den upplevda hastigheten är högre. Men vad gäller komfort, kvalitetskänsla, användbarhet och inte minst högfartsprestanda är Carreran överlägsen. Men ersätter en Elise, det gör den enligt min uppfattning inte helt.

hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests