Page 2 of 2

Re: Lotus Elise 111R 2006 - SÅLD

Posted: Thu 19 Apr, 2012 13:13
by Gunnar7Eriksson
Tack för alla grattisar!

Bra gick det på hemresan. I sådär 85 km/h i snö, mörker och regn  :slow: . I Norrköping slutade det regna och Norsholm gick det att ta av taket och ta på mössa.

Anna har provkört och godkänt, med förbehållet att Seven är bättre... :shock: Vi har ju flera stora grabbar och ett par har åkt med liksom Ivar 8 bast och Agnes 6 bast. Ivar var ju förtjust :-D medan Agnes var slok-örad :( när Anna och du var förbi hemma hos oss och visade bilen innan affären. Hon tyckte inte det var en bra ide'  :nono: att köpa Elise, men efter att ha blivit skjutsad en sväng :steer: med bilbarnstol i passagerarsätet så hon såg vägen ordentligt så har hon ändrat sig och gillar den :loveu: .

Jaguar? Det är väl ett djur? Hobbybilar heter väl Lotus, eller?

Re: Lotus Elise 111R 2006 - SÅLD

Posted: Thu 19 Apr, 2012 22:09
by oodsell
:-D :-D
Gunnar, om din fru klagar över att barnen ska åka med i Elisen så kan du plocka upp en gammal tråd som jag skrev för några år sedan om barn i sportbilar:
viewtopic.php?f=6&t=3751
Då kanske hon inser att det finns pappor som är tokigare än du!

Re: Lotus Elise 111R 2006 - SÅLD

Posted: Fri 20 Apr, 2012 08:03
by Gunnar7Eriksson
Nej, den som var slokörad var ju 6åriga dottern Agnes som gillar Seven och som var tveksam till Elisen ända tills hon fick åka i den. Frun, Anna, gillar både Seven och Elisen och hävdar nu att Seven är hennes?!? Men det är ju bra för då får jag ju ha Elisen för mig själv...

Re: Lotus Elise 111R 2006 - SÅLD

Posted: Fri 20 Apr, 2012 10:02
by mrabarth
Grattis Gunnar..kul att du fick din Elise till slut.
Jag hoppas att provkörningen av min 111R fick dig att ta det slutliga beslutet... :steer:
Vi ses på Mantorp. :flag:
mvh