Page 2 of 2

Posted: Tue 18 Mar, 2003 14:33
by Lotus
Vi får vara ute i god tid kanske planera för nästa år redan nu? :flag:

Posted: Tue 18 Mar, 2003 14:41
by Joakim
Var på SPA 95, sista året för Ferraris V12, ohhh rysningar, synd på rutten tillförlitlighet annars hade Alesi vunnit många lopp 95. :( Trista är dock att SPA inte finns med på kalendern 95 :x ..

favorit stället var annars på väg mot Bustop, blanchimodne eller något sådant tror jag det hette. Bilarna passerar i 300 kph 2 meter från räcket där det gick att stå i höjd med banan. Oförglömligt..

Forza ferrari V12...........

Posted: Sat 22 Mar, 2003 17:51
by Lotus
Malaysias GP och inte en Ferrari på de två första platserna????
:( :shock: :-D Renault hade eld i baken idag. Alonso på pole!! Där ser man vad bilen betyder mycket när han körde för Minardi stod han aldrig på pole :-D. Schumi såg lite besviken ut på presskonferansen efteråt men det är klart...Ferrari hade kanske lite mera bensin i tanken därav 3:e platsen. Klockan sätts imorgon söndag på 7:45 då hinner man duka upp med lite popcorn också. :flag:

Posted: Sun 23 Mar, 2003 17:15
by Lotus
Kimi Raikkonen vann!!! :-D Roligt att han äntligen fick stå högst upp på pallen. Rubens i sin Ferrari på andra plats(Så även jag är nöjd). Schumis lilla miss kostade väldigt mycket för både han och Trulli :(. Men det bästa tycker jag är att F1 har blivit roligt att titta på igen :steer: :flag:

Posted: Tue 25 Mar, 2003 19:47
by Micke
Det finns en kille i Hyltebruk som anordnar resor till bl.a hungaroring.
Jag har själv åkt med honom 2 ggr och jag kan verkligen rekomendera detta . Hungaroring är mycket publikvänlig där man ser mycket av banan.
Jag har även varit på Silverstone, men här blir det mycket traskande om man vill se olika banavsnitt.Faragos resor är familjärt trevliga med tonvikt på F1(naturligtvis)men även aktiviteter på kvällarna och det är inte speciellt dyrt.Kolla hans hemsida.
http://home.swipnet.se/~w-79605/

Posted: Fri 11 Apr, 2003 08:10
by Lotus
Det var ett ovanligt lopp i Söndags :shock: Regnkungen Schumi åkte av det var väl första gången sen 2001 han bröt ett lopp. Rubens får bränsleproblem :( Och Fisichella ledde loppet när de bröt men blev ändå tvåa!!!??  :eek: Konstiga regler. Jag tycker ju att den som leder skall vinna  :race: Han körde ju dock om Kimi när loppet pågick. Men det är klart skulle inte loppet brutits så är väl frågan om han hållit ledningen ända till målgång. Då hade nog Kimi varit segraren.
Tala om dålig tajming när David går i depå när han leder och några varv senare bryts loppet...otur. Det är ju dock ändå roligt att Kimi leder nu. När kommer Wierdheim (Stavas det så?) till F1?? Vi behöver en svensk.. :flag:  :wave:

Posted: Fri 11 Apr, 2003 17:18
by Bengt
Håller med dej Micke. Vilket sanslöst lopp. Tittade man på TV 4 +, så visste man ju inte vem som vann utan fick kolla upp det i tidningen dagen efter eller på text TV. Jag tycker att det är roligt att det går bra för finnen, men tycker samtidigt synd om skotten. Det skulle vara kul om Montoya vann något lopp någon gång. Vi får väl snart träffas och tiita på ett lopp ihop, nu när F1 cirkusen flyttar över till Europa. Du är välkommen hit om du vill.

Posted: Fri 11 Apr, 2003 21:01
by Lotus
Läste på text tv idag att Fisichella tilldelades segern efter ett extra insatt möte och Kimi blev tvåa!!!!!! Nu blev loppet ännu konstigare :eek: Ettan blev tvåa och tvåan blev ettan för att sedan bli tvåa igen medans tvåan blev etta igen och trean var inte ens med på prisutdelningen för han var på väg till sjukhus  :eyes2: Har det hänt någon gång förut??? Vad månde hända i nästa lopp? Jag ser med spänning fram emot detta :-D