Bankörning 2005
Bankörning 2005
Någon som vet vad som blev av Miata-klubbens förfrågan till oss på Sviestad om samarrangemang även 2005?
Då nämndes Gelleråsen som ett alternativ/önskemål (tror jag).
Då nämndes Gelleråsen som ett alternativ/önskemål (tror jag).
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Per-Ola !
Har styrelsen hittat någon som tar på sig ansvaret för bandags-aktiviteter ? Jag lovade för snart ett år sedan att vid behov ställa upp som assistent till någon mer erfaren arrangör under detta verksamhetsåret. Har dock aldrig blivit kontaktad. Kan ha sin naturliga förklaring i att de arangeman som funnits har legat i andra landsändar.
Hur har styrelsen tänkt för 2005 ? Finns planer på samarbete med fler klubbar vad gäller banmöten ?
Hälsningar
Lasse H
Hörby
Har styrelsen hittat någon som tar på sig ansvaret för bandags-aktiviteter ? Jag lovade för snart ett år sedan att vid behov ställa upp som assistent till någon mer erfaren arrangör under detta verksamhetsåret. Har dock aldrig blivit kontaktad. Kan ha sin naturliga förklaring i att de arangeman som funnits har legat i andra landsändar.
Hur har styrelsen tänkt för 2005 ? Finns planer på samarbete med fler klubbar vad gäller banmöten ?
Hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag kan tänka mig att vara assistent i "östra mellansverige". Tyvärr har jag alldeles för dåliga kontakter i svenska racingvärlden (dvs inga alls) för att vilja ta på mig huvudansvaret, men jag är villig att hjälpa till.
Göran Forslund
Birger,Birger wrote:Jag är numera invald i styrelsen som banträff ansvarig. Så ni är redan med på listan över personer som man kan lasta arbete på !
Planeringen för 05 är redan igång. Vad som redan nu är klart, är att vi är välkomna till SVKG:s träff på Kinnekulle Kristi Flygaredag. Exact datum ej bestämt ännu.
Kul, jag jobbar gärna för dig. De två träffar jag varit på när du haft huvudansvaret har varit helt perfekta (LCCS samarrangemangen på Knutstorp förra året och Sviestad i år).
Göran Forslund
Birger !
Styrelsen kunde ej valt bättre !
Jag står som sagt till ditt förfogande.
Om du tittar noga på min id-bild till vänster om texten så är det du som i egenskap av att vara övningsledare som står vid sidan om min bil och har några kloka ord att säga mig innan jag åker ut för att kasa på banan.
Bästa hälsningar
Lasse H
Hörby
Styrelsen kunde ej valt bättre !
Jag står som sagt till ditt förfogande.
Om du tittar noga på min id-bild till vänster om texten så är det du som i egenskap av att vara övningsledare som står vid sidan om min bil och har några kloka ord att säga mig innan jag åker ut för att kasa på banan.
Bästa hälsningar
Lasse H
Hörby
kommer det bli någon körning på de större banorna nästa år?
för 2 somrar sen va ju alla roliga banor uppe på listan men bilen va ju ej färdig..
nån som vet om det blir någe sportbilensdag i år??
synd att det ej va i år som det brukade!!
körde på kinnekulle på bilsports evenemang o sen veckan efter på gotland ring då extreme finals o zatzy hadde avslutning, kinne e för liten men e teknisk, skulle ju va kul o få gasa ur bilen mer men då blir väll elis ägarna tråkade då dessa passar mer för kurvtagning!!
för 2 somrar sen va ju alla roliga banor uppe på listan men bilen va ju ej färdig..
nån som vet om det blir någe sportbilensdag i år??
synd att det ej va i år som det brukade!!
körde på kinnekulle på bilsports evenemang o sen veckan efter på gotland ring då extreme finals o zatzy hadde avslutning, kinne e för liten men e teknisk, skulle ju va kul o få gasa ur bilen mer men då blir väll elis ägarna tråkade då dessa passar mer för kurvtagning!!
MVH
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
Patrik !
Kan ej svara för de andra Elise-åkarna, men jag blir hellre frånkörd av en annan Lotus än av något annat märke. Det är ju liksom inom familjen.
Tror att din bil är så snabb att du är "konkurrenskraftig" även på mindre banor typ Knutstorp. Men det är ju trots allt det som finns bakom ratten som är viktigast. Själv har jag blivit frånåkt (kanske en viss överdrift) på Knutstorp av en kille som körde sin frus A-klasse !
hälsn
Lasse H
Hörby
Kan ej svara för de andra Elise-åkarna, men jag blir hellre frånkörd av en annan Lotus än av något annat märke. Det är ju liksom inom familjen.
Tror att din bil är så snabb att du är "konkurrenskraftig" även på mindre banor typ Knutstorp. Men det är ju trots allt det som finns bakom ratten som är viktigast. Själv har jag blivit frånåkt (kanske en viss överdrift) på Knutstorp av en kille som körde sin frus A-klasse !
hälsn
Lasse H
Hörby
det e så sant så, gillar även den typen av banor men skulle va kul att få köra på typ mantorp, iom att jag missa denna förra året!
ja vi får väll se va 2005 ger oss!! =)
ja vi får väll se va 2005 ger oss!! =)
MVH
bättre att köra på bana o förlora däck o bensin, än körkortet o pengar på vägen!
MVH