Skåneträff

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 318
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

Nillet wrote:Dagens väder har mycket att önska men de som gissar väder sägar att det skall bli uppehåll i helgen.
Vad sägs?
Jag har precis blivit färdig med att serva huvudcylindern till kopplingen, har dock inte hunnit testa "i trafik" ännu, men det skall väl vara OK.

Hur dags på söndag? Vilka slott? Trollenäs, Trolleholm, Skarhult - hmm vilka kan de andra vara :-D ?

Mvh,
P-O
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

plus2 wrote:
Nillet wrote:Dagens väder har mycket att önska men de som gissar väder sägar att det skall bli uppehåll i helgen.
Vad sägs?
Jag har precis blivit färdig med att serva huvudcylindern till kopplingen, har dock inte hunnit testa "i trafik" ännu, men det skall väl vara OK.

Hur dags på söndag? Vilka slott? Trollenäs, Trolleholm, Skarhult - hmm vilka kan de andra vara :-D ?

Mvh,
P-O
Ja, vad finns det för slott kring Eslöv?
Vad sägs om Ellinge, Skarhult, Rönneholm, Trolleholm och Trollenäs.
Ellinge går bort på grund av väglag och Rönneholm passerar vi utan att se det.
Två förslag:
- kl. 12:00 Frallor först och köra sedan.
- kl. 14:00 Köra först och kaffe sedan.

För min adress och mina nummer se senaste WC under nya medlemmar.
Jag skickar även PM med karta till de som visat intresse här.
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 318
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

Nillet wrote:Två förslag:
- kl. 12:00 Frallor först och köra sedan.
- kl. 14:00 Köra först och kaffe sedan.
I så fall föredrar jag 14.00.

Mvh,
P-O
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Tänkte för lite...
Om vi väljer att köra först så behöver ni inte tråckla er in till där jag bor... Vi kan mötas på Volvo's parkering vid Statoil. Det är vid rondellen om man kommer från Snogeröd enligt min fina kartan.
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

För min del är det till att vara i skogen både lördag och söndag.

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Igår var det strålande solsken på morgonen. Körde Speedstern (varför skriver jag aldrig Opeln?) till kusinen i Kågeröd på eftermiddagen. Det blev mycket av/på med taket, många skurar... Vad Opeln är skitig just nu, får bli en tvätt i eftermiddag.

Just nu är det klarblå himmel (inte ett moln) och utanför är vägen torr.
Klockan 14:00 står jag på Volvos parkering.
Välkommen!
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Det slumpade sig så att det blev en ensamtur, hehehe... :steer:
Men vi gör fler försök. Nästa helg kan jag inte även om det blir fint väder. Vi får se hur det blir med vädret framåt. Annars har vi våren att hoppas på.
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 318
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

Nillet wrote:Det slumpade sig så att det blev en ensamtur, hehehe... :steer:
Jag fick nöja mig med en hundpromenad... Farsan såg en svart Elise eller Speedster nära Domus Eslöv igår runt 11.30. Var det du på din slottstur?

Mvh,
P-O
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

plus2 wrote:
Nillet wrote:Det slumpade sig så att det blev en ensamtur, hehehe... :steer:
Jag fick nöja mig med en hundpromenad... Farsan såg en svart Elise eller Speedster nära Domus Eslöv igår runt 11.30. Var det du på din slottstur?

Mvh,
P-O
Japp!
Körde till mina föräldrar på söndagsmiddag. Är du från Eslöv?
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 318
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

Nillet wrote:Japp!
Körde till mina föräldrar på söndagsmiddag. Är du från Eslöv?
Mossan och fassan flyttade för några år sedan från Bjärred till Stehag. När jag körde från Bjärred till Stehag för att jobba på Plus 2:an körde jag via Trollenäs. Kurvan genom Selarp hade passat på vilken racerbana som helst!! Jag förutsätter att den ingår i din Slottstur :steer:

Mvh,
P-O
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Den ingår i lilla rundan. Dock missar man den i den stora rundan som kördes igår. Tyvärr är den svår att få med i stora rundan. Stora rundan går via Stehag, Stockamöllan, Billinge, Trolleholm och Trollenäs.
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

På min agenda för måndagen stod det "skogen". Det råkade bli i närheten av det område som du beskriver som din stora runda, Niklas. Mellan Stockamöllan och Hallaröd. Finns helt otroligt fina vägar där ! Vid tidigare utflykter i det området har jag alltid lyckats hamna på sträckor där vägen övergår från asfalt (eller egentligen oljegrus, gissar jag. Perfekt att köra på dock) till grus. Eftersom det låter alltdeles för j-vligt från underredet när gruset sprutar upp mot aluminiumet så försöker jag undvika det underlaget. I går lärde jag mig hitta lite bättre och vill gärna tillsammans med en som hittar bättre än jag, göra en fartfylld exkursion.
Har inga planer på att ställa undan bilen än. Trots att den uppgradering av vxl-länkaget som jag velat göra nu är klar. Höstarna är fina !

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Vägarna du beskriver har jag på min "att utforska lista". Bland annat vägen från Billinge till Hallaröd. Har försökt utforska den via flygbilder från Lantmäteriets hemsida men skall köra dem när tid finnes.

P.S. Kan vara kul att se sitt hus ovanifrån (flygfoto) på länken ovan. Klicka på Sverigebilden.
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 318
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

Nillet wrote:Bland annat vägen från Billinge till Hallaröd.
Vägen från Billinge till Ask är helt klart körvärd. Vi brukar ta den när vi kör Stehag-Knutstorp. Det verkar som om som om de två vägarna möts i samma korsning i Billinge.

Mvh,
P-O
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Var ute och körde cirka tio mil idag, tisdag. Inget vackert väder men åtminstone torrt uppifrån. På vissa vägavsnitt var vägarna fuktiga. Körde runt Hallaröd och mot Sösdala över Norra Rörum. Framförallt biten från NR till Sösdala var fin. Kommer man från N Rörum och kör mot Höör så finns det någon kilometer utanför NR en avtagsväg till vänster märkt Sösdala 11. Tror mig veta att den vägen använts vid en deltävling i rallySM, på den tiden man kunde blanda grus- och asfaltsträckor. På elva kilometer tror jag inte att det var en raksträcka som var längre än 100 meter ! Kuperat, doserat, feldoserat, nypande, öppnande. Allt ! Mötte inte en enda bil på hela sträckan. Inget korsande vildsvin heller, som väl var.
Väl värt en utflykt både från Genarp och från Eslöv för att njuta av den sträckan.

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest