Har ett ombyggnadskit från Banks / Europa Engineering för att bygga om bakvagnen på en Lotus Europa
för att inte använda drivaxeln som övre bärarm. ETT MÅSTE om växelådan inte klarar belastningen.
Vilket oftast blir fallet om man skall byta till en nyare låda.
Kitet kostar idag över £500 pund plus vat och frakt. Jag begär SEK 3500:- vilket är ungefär hälften av nypris. Det är SÅLT !!
En detalj dock, det ser ut som fästet mot uprighten är samma för båda sidor, verkar skumt, ska nog vara en höger/vänster. Vilken som är rätt vet jag inte, men man har ju iaf en förlaga för att fixa till den sida som ev är fel.
Dessutom finns det en ombyggnadssats för skivbromsar bak, samma leverantör. Kostar idag
£ 850, passar TC/S2 men inte TC Special. jag begär SEK 6000:- Det är SÅLT !!
Finns också höger + vänster NYA bakre bäram (radius arm) Passar 336/352 TC (Passar inte TC/SP eller S1,S2 då det är små skillnader i geometrin)
Kostar £220 per styck, jag vill ha 1500:- styck. Finns kvar 251206
Jag har bestämt mig för att behålla min TC i orginalskick så kommer inte att använda dessa delar.
Dessutom finns en ny kabelhärva för TC, kostar idag £380, jag säljer för SEK 3000:- Finns kvar 251206
Angivna £ priser är före VAT tull och frakt....
Finns också 2 st beg drivaxlar (med "inboard yoke") pris för nya (om du lyckas hitta) ca £500 styck, jag säljer för 1500:- /styck Finns kvar 251206,
passar nog bara TC, inte S1/S2
2 st begagnade 4vxl Renault 16 (?) lådor.. obs inte lådor konverterade för Europa, roterar alltså åt fel håll. Skick okänt. Säljes för 750:- st
Om du är intresserad kontakta per mobil/sms nollsjunolltre 975220
grejerna finns i GRUMS, hämtas helst. kan skickas men då tillkommer kostnad för detta. Förskottsbetalning gäller i så fall.
Europa TC;Bärarmar bak, kabelhärva, drivaxel, Renault lådor
Europa TC;Bärarmar bak, kabelhärva, drivaxel, Renault lådor
Last edited by smedberg on Sat 13 Dec, 2025 10:18, edited 1 time in total.