Vart servar ni era Lotus?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Beeb
Användare

Vart servar ni era Lotus?

Post by Beeb »

Det finns ju inte många autoriserade Lotus-verkstäder i landet. Jag håller på att leta efter en Emira, men frågan är vart man kan vända sig för service och reparationer. Hedin Bil i göteborg känns som närmast för mig med lite drygt 2tim bort. Hur löser ni det, lämnar till lokala verkstäder?
Andreas
drifa@drifa.se
Användare

Re: Vart servar ni era Lotus?

Post by drifa@drifa.se »

Hej! Jag står inför samma dilemma. Var jag jag få hjälp med bilen i Stockholmstrakten. Hittade tex Trendab i Nykvarn som säger sig kunna veteranbilar. Men man vill ju gärna få en referens med bra erfarenhet.
:Drifa
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Re: Vart servar ni era Lotus?

Post by oodsell »

De flesta medlemmar med lite nyare Lotus servar dom hos Bilhallen i Mjölby, även om det är en bit att åka för många. De har jobbat med Lotus många år och är mycket proffsiga och hjälpsamma. Man kan få en lånebil medan de servar bilen, och då åker de flesta och fikar på konditoriet i Väderstad. I Stockholm finns Astonhill som servar många olika sportbilar, inklusive Lotus.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply