Vart servar ni era Lotus?
Vart servar ni era Lotus?
Det finns ju inte många autoriserade Lotus-verkstäder i landet. Jag håller på att leta efter en Emira, men frågan är vart man kan vända sig för service och reparationer. Hedin Bil i göteborg känns som närmast för mig med lite drygt 2tim bort. Hur löser ni det, lämnar till lokala verkstäder?
Andreas
-
- Användare
Re: Vart servar ni era Lotus?
Hej! Jag står inför samma dilemma. Var jag jag få hjälp med bilen i Stockholmstrakten. Hittade tex Trendab i Nykvarn som säger sig kunna veteranbilar. Men man vill ju gärna få en referens med bra erfarenhet.
:Drifa
- oodsell
- Ordförande i Lotusklubben
Re: Vart servar ni era Lotus?
De flesta medlemmar med lite nyare Lotus servar dom hos Bilhallen i Mjölby, även om det är en bit att åka för många. De har jobbat med Lotus många år och är mycket proffsiga och hjälpsamma. Man kan få en lånebil medan de servar bilen, och då åker de flesta och fikar på konditoriet i Väderstad. I Stockholm finns Astonhill som servar många olika sportbilar, inklusive Lotus.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.