länge sen på forat men nu är suget efter en svängåkabil stort igen. Har haft en S2 och en VX220 Turbo och näst på bucket listen står en sjua. Drömmen är en sugis med 160-200 hästar, allväderskit och en setup som gör den duglig till både gata och bana.
Har svårt för diverse Locost-varianters utseende, det blir liksom aldrig lika rätt med proportionerna som Caterhambilarna. Utbudet i Sverige är dock minst sagt skralt.
Jag har på senaste noterat att i många av annonserna står det att bilarna är besiktningsbefriade - om jag förstått det hela rätt så kan sjuan likställas originalet och då anses vara en "veteranbil".
Hur funkar det rent praktiskt och funkar det också på en Caterham? I idealfallet hade jag åkt över till släkten i England och köpt bil där, men förr var det väl snudd på omöjligt att regga in en sån utan CoC och bilarna med COC från fabrik var galet dyra.
Hur funkar detta idag post brexit, respektive med dessa nya regler kring veteranbilsstatus? Skulle det kunna gå att ta in en Caterham från UK och regga in den som "veteran" ? Hur funkar det liksom med andra äldre bilar eller är det kört?
Hittar tyvärr inte mycket aktuellt på google så jag tänkte kanske någon här har koll.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)