Westfield SEIW -19
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Karossen är inpassad och fastnitad.
Bakskärmarna monterade.
Hål för grenrör fixat med min mall.
Hål för burinfästningar fixade.
Bakskärmarna monterade.
Hål för grenrör fixat med min mall.
Hål för burinfästningar fixade.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Re: Westfield SEIW -17
Ser ut som på MorganfabrikenHål för grenrör fixat med min mall.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Westfield SEIW -17
Det är bara att börja med fabriksturer.Stefan_A wrote:Ser ut som på MorganfabrikenHål för grenrör fixat med min mall.
Pelle Mohlin
Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20??
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017
BMW Z3 2.8 2003-2011
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Har haft semester med en massa annat att göra men har fått gjort lite på bilen också. Hade hjälp av syrrans pågar att lyfta på buren, det gick inte utan att kapa lite i karossen (bagageutrymmet). Mina konster i att kapa distanserna var inte så lyckade så jag köpte shims-brickor att komplettera med.
Köpte grenrörspackning, rostfria muttrar och låsbrickor och monterade grenröret.
Köpte reglaget till spjällhusen och insåg att jag behövde bygga om kylsystemet. Jag har bara lyckats få användning av 2 rör från byggsatsen och nu fick jag kapa bort böjen på det ena röret. Kunde inte göra slang-svulster så jag hoppas att dubbla slangklämmor håller.
Köpte också spacers så jag kunde montera filterplattan med trattarna.
Köpte grenrörspackning, rostfria muttrar och låsbrickor och monterade grenröret.
Köpte reglaget till spjällhusen och insåg att jag behövde bygga om kylsystemet. Jag har bara lyckats få användning av 2 rör från byggsatsen och nu fick jag kapa bort böjen på det ena röret. Kunde inte göra slang-svulster så jag hoppas att dubbla slangklämmor håller.
Köpte också spacers så jag kunde montera filterplattan med trattarna.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Visst provade jag att nå luftningen till kopplingen innan jag nitade fast "första" plåten? Fick riva loss den och göra den löstagbar...
Behållaren sitter långt ner så en bit rör hjälpte för att fylla på bromsvätska till kopplingen.
På med kardantunnelplåtarna, växellådsdamask, handbromsdamask och växelspaksknopp. Växelspaksknoppen hade inte samma diameter som växelspaken så jag bockade till lite utfyllnad. Eftersom "första" plåtbiten blev löstagbar fick jag slut på skruvar till "sista" plåten...
Behållaren sitter långt ner så en bit rör hjälpte för att fylla på bromsvätska till kopplingen.
På med kardantunnelplåtarna, växellådsdamask, handbromsdamask och växelspaksknopp. Växelspaksknoppen hade inte samma diameter som växelspaken så jag bockade till lite utfyllnad. Eftersom "första" plåtbiten blev löstagbar fick jag slut på skruvar till "sista" plåten...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Re: Westfield SEIW -17
Kul att se att bygget går framåt. Men jag kan inte låta bli att förundras över alla problem du råkar på. Min bild har annars varit att Westfield är en seriös tillverkare, för att vara en kit-car. Men det börjar mer och mer se ut som att du lika gärna kunde byggt något helt på egen hand.
Skall bli kul att se dig på banan igen. Misstänker att du har viss absrinens vid det här laget?
Skall bli kul att se dig på banan igen. Misstänker att du har viss absrinens vid det här laget?
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Att bygga helt på egen hand är ett jättejobb, det mesta har varit bolt-on. Men allt som avviker från kit:et blir struligt och de verkar inte ha ett kylsystem anpassat för Duratec, har fått för Zetec vilket man i princip kunde varit utan... Skall försöka sammafatta intrycken i artikeln del 2.Stefan_A wrote:Kul att se att bygget går framåt. Men jag kan inte låta bli att förundras över alla problem du råkar på. Min bild har annars varit att Westfield är en seriös tillverkare, för att vara en kit-car. Men det börjar mer och mer se ut som att du lika gärna kunde byggt något helt på egen hand.
Skall bli kul att se dig på banan igen. Misstänker att du har viss absrinens vid det här laget?
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Kapade hål i huven, började smått så jag får på huven, skall göras större...
Har funderat på hur jag skall få i bagagelådan. Köpte aluminiumprofil på Bauhaus och kapade till.
Gjorde sedan en CAD-ritning som de säger i Project Binky (Cardboard Aided Drawing).
Skar ut i aluminiumplåt och nitade fast den.
Nästa vecka kanske jag ger mig på bagaget som skall ner där i mellan.
Har funderat på hur jag skall få i bagagelådan. Köpte aluminiumprofil på Bauhaus och kapade till.
Gjorde sedan en CAD-ritning som de säger i Project Binky (Cardboard Aided Drawing).
Skar ut i aluminiumplåt och nitade fast den.
Nästa vecka kanske jag ger mig på bagaget som skall ner där i mellan.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Lånade idén från Adam på Westfield-forumet till en plåt för att förhindra luften att gå förbi kylaren. Det var en del klurande och klippande för att få till formen, fler bilder finns på hemsidan.
Kapade av ändarna på bagaget för att få ner det mellan störtbågen. Tillverkade nya gavlar av aluminiumplåt och aluminiumprofil. Hann bara göra ena sidan denna vecka och den behöver modifieras lite för bältesinfästning. Fler bilder på hemsidan.
Kapade av ändarna på bagaget för att få ner det mellan störtbågen. Tillverkade nya gavlar av aluminiumplåt och aluminiumprofil. Hann bara göra ena sidan denna vecka och den behöver modifieras lite för bältesinfästning. Fler bilder på hemsidan.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
-
- Stamgäst
- Posts: 43
- Joined: Tue 24 Feb, 2015 15:32
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Tar sig bra det här!
Klart för provtur på KM5?
Klart för provtur på KM5?
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Siktet är inställt på det, men i så fall troligen utom tävlan (obesiktigad).pontusfyhr wrote:Tar sig bra det här!
Klart för provtur på KM5?
Jag har ju i och för sig siktat på KM2 i våras också...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Re: Westfield SEIW -17
Imponerande Nillet
Jag hoppas på att få se den nästa år på SSM
Keep up the good work
Jag hoppas på att få se den nästa år på SSM
Keep up the good work
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Gjorde andra gaveln på bagaget, var tvungen att ha vinkelprofilen på andra hållet för att få ner bagaget mellan bursträvorna (smalnar till uppåt). Fick kapa av (längden) bältesöglorna för kunna montera de yttersta.
Monterade lamporna och nummerplåtshållare bak.
Monterade distansmuttrar för nummerplåt fram och grillen. Borrade för nära kanten så nu får jag leva med ett fult extra hål (varför borrade jag inte i ovankanten först).
Kapade ett större hål i huven. Måste kapa lite till i ovankant och filtret skall sitta upp och ner (skall göra en ljuddämpande plåt över filtret så det kommer inte att synas).
Monterade lamporna och nummerplåtshållare bak.
Monterade distansmuttrar för nummerplåt fram och grillen. Borrade för nära kanten så nu får jag leva med ett fult extra hål (varför borrade jag inte i ovankanten först).
Kapade ett större hål i huven. Måste kapa lite till i ovankant och filtret skall sitta upp och ner (skall göra en ljuddämpande plåt över filtret så det kommer inte att synas).
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
-
- Forumberoende
- Posts: 155
- Joined: Tue 25 Jul, 2017 09:26
- Location: Strängnäs
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Det blir riktigt bra det där
Lite avis är jag, skulle också vilja bygga en sjua med nya komponenter någon gång.
Lite avis är jag, skulle också vilja bygga en sjua med nya komponenter någon gång.
Micael Johannssen
Lotus Elise 111s -99
Lotus Elise 111s -99
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Monterade blinkers och lampor fram.
Kenneth hjälpte mig en hel eftermiddag att kontaktera en massa. Fäste upp sladdarna där bak (ingen bild). Han sade även att jag måste montera sidoblinkers. Kapade till och målade en aluminiumplåt att montera sidoblinkers på (tillsammans med backspegeln).
Kenneth hjälpte mig en hel eftermiddag att kontaktera en massa. Fäste upp sladdarna där bak (ingen bild). Han sade även att jag måste montera sidoblinkers. Kapade till och målade en aluminiumplåt att montera sidoblinkers på (tillsammans med backspegeln).
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests