Opel Speedster -03 Honda K24 power

Här kan du läsa om våra bilar och hur vi förbättrar dem.
Post Reply
Aerodynamic
Användare
Posts: 4
Joined: Mon 30 Dec, 2013 22:43
Contact:

Opel Speedster -03 Honda K24 power

Post by Aerodynamic »

Hej Per heter jag och bor i Alingsås. Jag är ganska ny här på LCCS. Men har en genuint intresse för bilar och
min första egna bil köpte 00 för att ta mig till å från jobbet. En Honda Civic som senare råkade bli rejält trimmad
och intresset för banracing väcktes, i samband med detta så började jag fundera å att bygga något mer rejsigt
mitt motor, bred, låg och mycket effekt. En mitt motor Honda Civic, jag köpte ett chassi och han knappt börja på detta.
När jag köpte hus och frugan blev gravid insåg jag att detta skulle bli för mycket och Civic chassiet kördes till skroten och min ban Honda såldes.
I stället så kom tankarna från när jag satt i mitt pojkrum i mitten av 90 talet och dreglade över Lotus Elise i bil tidningarna.
Jag började leta bil och valet föll för Opel Speedster för att få så mycket för pengarna som möjligt.
Så åkte till Holland å köpte mig en. Redan när denna inhandlats så hade jag redan bestämt att en Honda motor skulle ner, frågan var mer när
eftersom jag hade denna redan när jag köpte bilen.

Jag har påbörjat en tråd på rejsa.nu så första delen får ni läsa därifrån, många av er kanske redan har sett den.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8 ... sc&start=0 :steer: :flag:

Med vänlig hälsning, Per
Aerodynamic
Användare
Posts: 4
Joined: Mon 30 Dec, 2013 22:43
Contact:

Re: Opel Speedster -03 Honda K24 power

Post by Aerodynamic »

Nytt år nya möjligheter, ett nytt är är det inte men jag har nyligen fått in bilen i garaget.
Men det är som vanligt här. Har precis avslutat vinterns Project, snickeri jobb.
För att skaffa mig en hel halv månad att fixa klart bilen innan husförberedelserna sätter igång igen i början av April.

Har skaffat mig en lite motivations leksak över vintern.
Image
Tack Chrix74

Sen var det faktiskt för riktigt länge sedan typ 2007 när jag gick i tankar om mitt förra Project som aldrig blev av som jag bestämde mig för att jag skulle ha en bil med 255/40 17 vilket är ganska brett om man kört Civic innan.
Image

Tanken var "make them fit" helt logisk tanke om man har massor med tid, vilket jag insett att jag inte har.
Detta är med ET 28.5
Image

Faktiskt inte så farligt, byta ut från 25 till 20mm spacer platta så ska det lösa sig.
Måste bara se till att få undan. Handbroms vajern.
Image

Upplevde det som att kylsystemet läckte i höstas vilket jag inte har erfarat ännu.
Annars är det lite små saker jag ska fixa.

1. Kylsystemet som läcker (eller inte)
2. Torkar arms viloposition
3. Ny display panel klä om instrument panelen.
4. Bracebar, känns som ett måste med breda däck och förstärkta toe stag.
5. Justering av trög gaspedal och länkage
6. Diffuser
7. Motor map
8. Hjulinställning
9. Fixa så att OEM temp ätaren fungerar.
10. Justera avgassysstemet

+ lite annat
User avatar
Josen
Forumveteran
Posts: 373
Joined: Wed 20 Jan, 2010 13:31
Location: Göteborg
Contact:

Re: Opel Speedster -03 Honda K24 power

Post by Josen »

Kanon Per ! :steer:

Imponerad att du tog den i mål - krävs mycket :luxhello: :luxhello:  :up:
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 3 guests