Hade igång Esprit:n idag, inte påställd ännu, men varmkört och en liten tur på gården. Allt funkade fint. Hade problem med ett sprucket fäste på generatorn. Finns ju på SJ Sportscar, men det satt en Valeo monterad och hörde att det skall vara en "Fransk Bosch". Letade lite på nätet och fann att Ford Orion, Fiesta etc. sent 80 tidigt 90-tal, även Jaguar, hade en Bosch med art-nr 0 120 489 346 som passade perfekt. Det är väl kanske som att busvissla i kyrkan, men bättre än en fransk trasig.
Jag tabbade mej när jag beställde kamremmen. Samma rem fram till -86 med "Square teeth", jag skulle ha en till -87 med runda tänder. Så om nån har tänkt byta rem innan sommaren så finns det en i Falkenberg. Art-nr A907E0191Z.
premiär light
premiär light
Det är bättre med en bil som krånglar lite ibland, än en som jämt är ful !!
Stefan Andersson Falkenberg Esprit S3 -87
Stefan Andersson Falkenberg Esprit S3 -87