I år tvingades jag tyvärr pga materialproblem bara vara åskådare på banträffen.
Så vitt jag kunde bedöma var det återigen ett arrangemang med nöjda deltagare.
Utom i ett fall antar jag, men det var knappast Lotusklubben fel ! Bullrar bilen för
mycket (i detta fall 104 dB !) så blir det körförbud. Ett faktum som betonas redan
i inbjudan. En bra banträff under ledning av Christer Classon och Miriam o Mikael
Stilling. Vi ses 2015 !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Tack Bankommittén för att ni ordnade en fantastisk dag på Knutstorp !
Massor av körtid, perfekt väder, bra flyt, trevlig stämning, diciplinerad körning,kontakt med nya "nördar" och en veteranbil som för ovanlighetens skull fungerade helt utan strul.
Helt enkelt en perfekt söndag !
Loggen sade att jag fick 61 varv, en bra mjukstart på året.
Har bytat till annan sorts bromsbelägg och första bromsningen var en överraskning, det var oväntat dåligt grepp med kalla bromsar...
Mina 32 bilder: http://www.nillet.com/evenemang/140504/index.htm
Smakprov:
Hej , vill bara tacka för en trevlig track-day på Ring Knutstorp, första för mig ( och Lukas). Trevligt bemötande och stort tack till Olle som följde med grabben på sin första tur på bana..
Trots att alla körde åttor, runt mig så var det riktigt kul och lärorikt. Detta gav mersmak, så ve ses igen. Med vänlig hälsning, Joakim F.
Jag sällar mig till de före mig och vill framföra ett Stort tack till arrangörerna och alla trevliga deltagare!
Det blev också klart vad som kommer att stå på årets lista till tomten, ett nytt avgassystem som inte låter så mycket (noteringen blev 102db vid 7800varv..)
Med vänliga hälsningar
Håkan
"Yellow, but no Chicken" Saffron Yellow Lotus Elise 111R -05
Till vardags Honda Civic -19 Diesel
oodsell wrote:Har givetvis också anmält mig, men till skillnad från Göran så litar jag på att min Lotus Elise S1 håller att köra till och från Knutstorp
Med ändrade planer så bokade jag av släpet och körde Elise ToR Stockholm (Värmdö). Olle, den höll
Det var väl värt besväret (vadå besvär förresten... det är kul att köra Elise t.o.m. på motorväg). Men långt ifrån lika kul som på Knutstorp.
Instämmer med TACK-kören ovan!!
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Ska också noteras att jag (och den andra killen med Elise SC) fick svartflagg för högt ljud. Därför kör instruktören inte över 6000 varv.
Man borde haft en GoPro eller liknande så man kunde tittat på instruktionerna många gånger. Detta var på eftermiddagen och jag körde två runder efter vartannat så man var lite trött i huvudet av alla intryck. Lite synd att man var så trött för jag värdesätter instruktionerna mycket högt.