Möt Angus Marshall från Lotus 4-seater forumet,.Aug 2014

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
STELL
Svårt Lotus-beroende

Möt Angus Marshall från Lotus 4-seater forumet,.Aug 2014

Post by STELL »

Jag fick detta mail från Angus här om dagen.
Jag lärde känna honom i samband med hans besök här ,för ca 1,5 år sedan
Vad kan vi göra runt detta?
Vem är intresserad?

We have 2 events to attend in August - on the 3rd there's something in the UK near Hethel, then there's the big one in Denmark on 8/9/10 near Skive.

What we're thinking is that we could start with the event near Hethel, then get a ferry to Denmark from Harwich. From there, we would probably head over towards Malmo, Jonkoping and Gothenburg to meet up with some of our Swedish friends (if any of you are free) - maybe with a bit of drag-strip action and a visit to an interesting factory (Husqvarna ? Trollhatten ?) ? Then we would call into the Danish event before getting the boat home again. So - about a week of touring and meeting friends.

Hopefully our members from NL, BE, DE etc. could also come and meet us (Bauke, Don.Hasi etc.).

Does this sound possible ?

:flag:  :banana:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Nillet
Forumadministratör

Re: Möt Angus Marshall från Lotus 4-seater forumet,.Aug 2014

Post by Nillet »

Det är inte så många som känner Angus, mer på "kött på benen" tack.
Kör han dragracing?

De har öppna onsdagskörningar i Malmö på sommaren. http://www.srif.se/

EDIT: Såg nu att det står mer i rubriken "Möt Angus Marshall från Lotus 4-seater forumet,.Aug 2014"
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
STELL
Svårt Lotus-beroende

Post by STELL »

Angus är en mycket trevlig person , som är en av de som är ansvariga för forumet lotusexcel.net

Han har en Excel SE som han använder som vardagsbil. Jag vet inte miltalet per år, men sedan jag och några andra här i Sverige lärde känna honom för ca 1,5 år sedan, har han hunnit både till Stockholm och till Rom och en sväng på Rivieran med sin bil.

På Stockholmsturen, fick han problem på vägen hem, och vill därför se delar av Sverige som han missade vid förra besöket.

Det här med Dragracing är mer än jag känner till sedan tidigare, men jag kan tänka mig att Patrik kan ha talat om den som är i Malmö , och att det är den han tänker på.

Angus är mycket för att organisera runt Lotus och då speciellt 4-seaters.
Jag kommer i alla fall att göra vad jag kan för att möta denna trevliga person och hans fru igen.
Kanske fler från klubben (Även de utan 4-seaters) kan vara intresserade.
Kanske Dane kan fixa museet i Husqvarna tex, och att vi fixar en övernattning i Skänninge på något sätt.

Det är bättre att börja spåna lite nu, än när alla bokat sin semester .
Det var min tanke.
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
yroll
Forumberoende

Post by yroll »

Jag ställer uppp på allt, men vill gärna bli tilsagd om något ska göras då jag själv är dålig på att ta initiativ.

Det verkar som att många trevliga från excelforumet är intresserade av att komma vilket glädjer mig, de var riktigt roliga att umgås med sist.

Verkar dessutom som att vi kan få hit "fueltheburn" samt "peter boole" vilka har "lätt" modifierade Exceler, ena med LS1 V8 och den andra med en extremt noggrann renovering/förbättring.

EDIT: det enda tråkiga är ju att vi från sverige missar Hethel, menmen.
STELL
Svårt Lotus-beroende

Post by STELL »

Lite mer info från England

http://www.made-in-gb.dk/
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Jag vill inte påstå att jag är rädd för att köra med min bil, men en lätt koll på Google maps och jag ser att det är 41 mil dit. Alltså troligen en "liten" utflykt på närmre 100 mil innan man är hemma igen. Blir lite mycket för mig. Tror att jag väntar tills Angus passerar lite närmre.

Hälsningar
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
STELL
Svårt Lotus-beroende

Post by STELL »

Angus vill ju ta en sväng via dig upp mot Göteborg och till Jönköping innan hemfärden. :steer:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Post Reply