Dålig ekonomi för Lotus ?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Dålig ekonomi för Lotus ?

Post by Rickard »

Visserligen en artikel från Dagens Industri & deras sanningshalt är numera nere i klass med aftonbladets, men ändå lite orosmoln.

http://www.di.se/#!/artiklar/2013/3/18/ ... ver-lotus/
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Re: Dålig ekonomi för Lotus ?

Post by oodsell »

Ja tyvärr blir man inte förvånad efter de senaste årens karusell med Mr Bahar vid rodret. Det är bara att hoppas att företaget överlever (och helst inte kommer i kinesisk ägo).
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Dålig ekonomi för Lotus ?

Post by Rickard »

Vår klubb har ju ganska god ekonomi, det kanske är läga att vi köper LOTUS !!? :lol:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Post Reply