Tackar! :)oodsell wrote:Jag vet inte vad det kan kosta om det ordnas ett banmöte i Stockholmstrakten. Det beror ju också på vilken typ av bana och hur lång tid man har på banan. Men Lotusklubben ordnar i år två banträffar, på Knutstorp i Skåne den 12 maj och på Sviestad i Linköping den 26 juli. Då blir det heldagar med 6 stycken 20 minuterspass per körgrupp, och det brukar räcka för de flesta. Vi räknar med att kunna klara det på ca 1000 kr per bil, och då är vi nog bland de billigaste i Sverige. Vi kommer också att erbjuda möjligheten att prova bara ett 25 minuterspass vid lunchtid för 200 kr, för de som kanske provar sin bil för första gången på bana.
Banmöte Arlanda våren 2013?
Re: Banmöte Arlanda våren 2013?
Billigast var väl att ta i...
Vågar man på att gissa att det eventuellt blir billigare på Arlandabanan jämfört med "riktiga" banor?
Vågar man på att gissa att det eventuellt blir billigare på Arlandabanan jämfört med "riktiga" banor?
/Niklas Falk
Billigare lär det ju alltid bli nästan oavsett vad man tar betalt för själva träffen. reskostnaden liggger ju på 1000 och uppåt t o r till närmsta annan bana....
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
aah det är ju det som gör att det känns sådär att åka till knutstorp...Cat7even wrote:Billigare lär det ju alltid bli nästan oavsett vad man tar betalt för själva träffen. reskostnaden liggger ju på 1000 och uppåt t o r till närmsta annan bana....
En viktig poäng.Cat7even wrote:Billigare lär det ju alltid bli nästan oavsett vad man tar betalt för själva träffen. reskostnaden liggger ju på 1000 och uppåt t o r till närmsta annan bana....
Dock så spelar ju träffavgiften roll. Jag körde 14 träffar 2012. Diffar det 500 kr så blir det ju 7000 kr på en säsong. Viktiga pengar för en student.
På träffarna jag körde var ju Lotusträffen klart dyrast.
Prisexempel för heldagsträffar:
Opelklubben: 400 kr
LMS: 500 kr
Hondaklubben 800 kr
BMWSC: 700 kr
VW GTI: 400 kr
Sala Racing Park: ~400 kr (Minns inte riktigt)
Inget illa menat... Mest intressant att jämföra.
/Niklas Falk
- Nillet
- Forumadministratör
Det beror på hur klubben bistår med pengar.BlueSkies wrote:En viktig poäng.Cat7even wrote:Billigare lär det ju alltid bli nästan oavsett vad man tar betalt för själva träffen. reskostnaden liggger ju på 1000 och uppåt t o r till närmsta annan bana....![]()
Dock så spelar ju träffavgiften roll. Jag körde 14 träffar 2012. Diffar det 500 kr så blir det ju 7000 kr på en säsong. Viktiga pengar för en student.
På träffarna jag körde var ju Lotusträffen klart dyrast.
Prisexempel för heldagsträffar:
Opelklubben: 400 kr
LMS: 500 kr
Hondaklubben 800 kr
BMWSC: 700 kr
VW GTI: 400 kr
Sala Racing Park: ~400 kr (Minns inte riktigt)
Inget illa menat... Mest intressant att jämföra.
Inom LCCS gäller att klubben inte bistår med pengar.
Vi fortsätter inte pengadiskussionen här, åter till bandag på Arlanda.
- Graf Orlok
- Forumveteran
Har någon varit i kontakt med Arlanda-banan (http://www.trainingpartner.se/testbanor/testtrack1.aspx)? Tycker den ser ganska fin ut, men frågan är vad vi som klubb har möjligheter att hyra en dag. Det vore väldigt kul med en trackday lite närmre hemma för oss i Stockholms-regionen.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
Hej För Er som är intresserade av bankörningsutbildning se http://www.driveracademy.se/
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Uppsala
Elise S1
- Graf Orlok
- Forumveteran
Tjo! Tack Johan. Det måste undersökas omedelbums.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
- Graf Orlok
- Forumveteran
Jag var på en mycket trevlig Prova-på hos dem igår. De har en i mina ögon ganska gedigen utbildning för ban- och manöverutbildning som spänner över hela säsongen. Tyvärr var medlemsavgiften såpass saftig att jag med så här kort varsel inte känner att jag har råd, men hade jag det skulle jag inte tveka ett ögonblick. Precis vad jag har varit ute efter. Banan (Arlanda Test Track 1) är otroligt fin, mjukt kuperad med härliga moment för både hastighet och kurvtagning och man behöver inte vara orolig för att väsnas för mycket eftersom den ligger helt under inflygningszonen till Arlanda.Cat7even wrote:Hej För Er som är intresserade av bankörningsutbildning se http://www.driveracademy.se/
Vi fick göra en del manöverprov, bla konbana, och jag måste säga att Exigen uppförde sig exemplariskt. Nästan så perfekt att det inte var en utmaning... Corvetterna krängde som slagskepp runt konerna medan jag bara susade förbi dem i 100 blås utan minsta släpp. Eller ja, lite understyrt kanske.
De har en till prova-på-dag den 24e april om någon är nyfiken.
De sa att banan inte är öppen för privatpersoner, men uppenbarligen kör både Corvette-klubben och Aston Martin-klubben där i deras regi, så att hyra den som klubb verkar vara OK. Det kostar nog en del, vilket säkert har med själva hyran av banan att göra; det är toppkvalitet på både banor och faciliteter.
- Attachments
-
- Arlanda Test Track 1
- ArlandaTestTrack1.jpg (84.38 KiB) Viewed 9676 times
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Skulle inte banansvarig ta kontakt med dem för att kolla om det gick att hyra till klubben?