Glad eller ledsen....?

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Post Reply
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Glad eller ledsen....?

Post by oodsell »

Tja, som Volvoanställd och Lotusentusiast vet jag inte riktigt om jag ska vara glad eller ledsen när jag läser detta urklipp från Auto Motor & Sports hemsida.... Fast mest nog glad ändå med tanke på alla andra märken som också fick pisk!

På tal om tider så är Volvo S60 Polestar minst sagt imponerande på Laguna Seca. Motor Trend har aldrig tidigare testat en snabbare, fyrdörrarsbil på banan och tiden blev 1:40,8. Det är snabbare än till exempel Cadillac CTS-V (1:43,9) och Jaguar XFR (1:45.4). Volvo S60 Polestar är också snabbare än Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca (1:41,1), Porsche Cayman R (1:41,6), Lotus Evora S (1:42,5), och BMW M3 (1:43,0).
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Puttriken
Forumberoende
Posts: 256
Joined: Sat 08 Jan, 2011 21:28
Location: Helsingborg
Contact:

Re: Glad eller ledsen....?

Post by Puttriken »

Det är inget att vara ledsen för iaf, han som körde Lotusen hade nog bara glömt att ta på sig sin viktförsedda högersko.. :lol:
Patrik Törnqvist, Helsingborg.
Image
Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99
yroll
Forumberoende
Posts: 143
Joined: Wed 19 Sep, 2012 15:26
Location: Örebro
Contact:

Re: Glad eller ledsen....?

Post by yroll »

Jag blev helt förstunnad när jag såg att mustangen hade bättre tid än lotusen...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests