Trackday/Timeattack Knutstorp

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Jonas E
Användare

Trackday/Timeattack Knutstorp

Post by Jonas E »

Är det någon som anmälts sig på Bilsports en dag på racerbanan 15/9 på Knutstorp?
Det är en trackday med möjlighet att prova på Time Attack.
Enligt info i senaste nr av tidningen Bilsport så kommer det att finnas tre provisoriska chikaner utplacerade.
Två på rakan och en innan Micro-krönet.
Anledningen är att enligt Time Attacks reglemente får bilar utan godkänd bur inte köras på en bana som tillåter hastigheter över 120 km/h
Nåja, några chikaner lär inte bli till nackdel för Lotusbilarna utan snarare för de övermotoriserade japsen som jag misstänker kommer att dominera startfältet.
Jag har anmält mig och hoppas det kommer fler Lotusar

http://www.bilsport.se/event/evenemang.php?id=7
Jonas Engblom
sebo
Stamgäst

Re: Trackday/Timeattack Knutstorp

Post by sebo »

hey jonas.
jeg kommer i min elise 135R
mvh niels H.

http://www.bluevalleyracing.se
Last edited by sebo on Sun 16 Sep, 2012 19:57, edited 1 time in total.
motorsport går i blodet.......herligt..
niels hansen,malmö
sebo
Stamgäst

Post by sebo »

hey igen jonas.
tack for en rolig dag med trackdays/time attack,lidt trist der ikke kom flere lotuser,jeg prøver gerne flere timeattack
igen næste år det var iøvrigt skitroligt och bedre en jeg havde forventet mig  :eyes2:
mvh niels.
www.bluevalleyracing.se
niels hansen,malmö
Johanna
Forumberoende

Post by Johanna »

Hur gick det? Fungerade det med den begränsade hastigheten? Eller väntar ni med reportaget till Winners Choice :winking:
Hälsningar,
Johanna
sebo
Stamgäst

Post by sebo »

hey johanna.  :wave:
det gik super fint, faktisk sjovere en jeg havde regnet med. De 2 chikaner sænkte sikkert farten lidt, men det var faktisk rigtigt
fint at køre lidt rally/manøvreprøve på RK også :steer: der blev snakket om 1-2 sek. dårligere tid pr. omgang ..
så ikke noget at snakke... om jeg havde en rigtig super dag og hørte det samme fra mange andre også,blev iøvrigt nr. 17 ud af 27
ikke nogen rekord, men helt godkendt første gang jeg kørte i bilen på bane, kunne havde kørt flere pas og en bedre tid men valgte at spare lidt dæk til padborg også ???
jeg havde tænkt mig at teste timeattack igen næste år selvom det er svært at kæmpe imod biler med 300-500HK. ??
men man kan jo også kæmpe imod sig selv og uret ??? (og blive bedre) ???..  :slow: ..  :nothing: ..

www.bluevalleyracing.se
niels hansen,malmö
Post Reply