Timeattack på Rudskogen 17/8

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Timeattack på Rudskogen 17/8

Post by oodsell »

Jag har anmält mig med min Elise S1 till Timeattack på Rudskogen i Norge den 17/8. Jag tänkte pröva både den nya tävlingsformen Timeattack och den nybyggda banan som ligger bara 22 mil från Göteborg, strax innanför den norska gränsen vid E6. Hittills har det mest varit japanska bilar typ Mitsubishi EVO som kört detta, men det ska bli intressant att se hur en std Elise mäter sig med dem. Rapport kommer här så småningom.

Mer info på: www.timeattack.nu
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Khoma
Stamgäst

Re: Timeattack på Rudskogen 17/8

Post by Khoma »

Lycka till Olle och håll fanan högt!
Daniel A
Lotus Elise 111S -02
Puttriken
Forumberoende

Post by Puttriken »

Lycka till!!
Patrik Törnqvist, Helsingborg.
Image
Ex ägare till bilen ovan, Elise 135 Sport -99
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Post by oodsell »

Rudskogen är en spännande bana med flera skymda krön och långa svängar som ibland är feldoserade, så det tar en stund att lära sig banan. Efter utbyggnad förra året så är den nu 3,2 km lång och den enda banan i Norden som har FIA grade 2, dvs man får träna men inte tävla med F1:or.

TimeAttack är en ny tävlingsform, men det är egentligen bara en trackday med riktig tidtagning med transponder, men ingen tävling med gemensam start.

Jag hade den motorsvagaste bilen av alla, bland mest japanska broilers med turboaggregat stora som stekpannor. I klassen Club Challenge som jag körde vann dock en Ford Focus RS med en tiondel snabbare varvtid är Magnus Thomée (som har rejsa.nu) i en BMW M3 CSL. En norsk Exige S2 med kompressor hade 5:e tid och jag hade 7:e tid (inte sist i alla fall). I kurvorna gick det bra att hänga med men på rakorna var man ju rökt.
Attachments
Färdig för TimeAttack med 120 Hk.JPG
Mest japanska vidunder med + 400 hästkrafter.JPG
Bilar och förare svalkar sig mellan passen.JPG
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply