Gran Turismo på Gotland 21 - 24 juli

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Gran Turismo på Gotland 21 - 24 juli

Post by oodsell »

Ni som befinner er på Gotland nästa vecka får inte missa Gran Turismo Events som samlar ett 100-tal exklusiva sportbilar på semesterön på torsdag - söndag. De har basen i Visby men kommer att köra på Gotland Ring torsdag, fredag och lördag. Jag åker passande nog över till ön med familjen på semester på söndag, och kommer att smuggla med mig Elisen (de märker nog inget). Jag har fått löfte av en av arrangörerna Jens Sverdrup att få köra lite på banan på fredag eller lördag, och dessutom få pröva hans Evora som han har på plats. Jag ska ta lite kort så blir det kanske en sida i klubbtidningen till hösten. Mer info finns på http://www.granturismoevents.com
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
oodsell

Re: Gran Turismo på Gotland 21 - 24 juli

Post by oodsell »

Jag har varit på Gotland Ring fredag och lördag. Faktiskt riktigt bra väder på dagarna men hemska åskväder på kvällarna. Så körningarna på banan har gått bra, men det var lite värre för restauranter och discon i torsdags kväll när strömmen försvann på hela Gotland vid 22-tiden. Jag fick bl a provköra en Evora som Lotus ställt till förfogande till arrangörerna. Den var snabb och hade bra balans, men måste nog ha lite mera race-stuk och framför allt vassare ljud för att passa bland de många italienska och tyska fullblod som samlas på dessa träffar. Även min Elise fick sig en rejäl genomkörare på banan, och den behövde faktiskt inte skämmas bland de betydligt motorstarkare bestarna.
Attachments
Många miljoner i depån
Många miljoner i depån
CIMG3889 - Kopia.JPG (170.07 KiB) Viewed 6785 times
Lotusinslaget var ganska begränsat
Lotusinslaget var ganska begränsat
CIMG3904 - Kopia.JPG (204.99 KiB) Viewed 6820 times
Lite bil- och MC-porr för vissa LCCS medlemmar......
Lite bil- och MC-porr för vissa LCCS medlemmar......
CIMG3876 - Kopia.JPG (225.94 KiB) Viewed 6766 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
jgs
Användare

Post by jgs »

Kjörte 1.33,2 med Evoraen på Gotland Ring.

Det er rett ok faktisk. Ingen Ferrari 458, porsche carrera s, cayman S, Nissan GT-R mm gikk snabbere. Det er lignende opplevelser jeg har hatt på alle baner jeg har kjört Evora, den går snabbere enn man tror. På Autobahn holder den fölge med 355 Hk Carrera S og drar rett fra Cayman og boxter s som sikkert er dom mest naturlige konkurentene.

Kul at en underdog er med å kjemper over sin klasse:)

jens
oodsell

Post by oodsell »

Jens, 1.33.2 är en mycket respektabel varvtid på Gotland Ring. Jag vet att bilen hade R-däck, men det har ju också alla andra bilar som har ambitioner att sätta bra tider. Men som jag sade så skulle Evoran behöva lite mer racekänsla för att riktigt kunna mäta sig med t ex Porsche RS3 och Ferrari 458.
jgs
Användare

Post by jgs »

ja, enig der. Yes, jeg kör med Michelin Cup däck. Det finnes dock sport eksos som option, låter mycket trevligt da. ( Mycket trevligare iallefall:) ) Sportigere versjoner av Evora kommer SNART;)

jens
Post Reply