Bankörningstillfälle 2011

Träffar, bankörningar, möten etc.
Falk
Forumberoende

Re: Bankörningstillfälle 2011

Post by Falk »

Nillet wrote:Ser ut som om Bilhallen i Mjölby gör ett bra jobb med att berika Lotus-Sverige!  :up:
Det verkar så... Måste väl vara fler än 10 bilar som han plockat hem hittills (och fler är tydligen på gång tror jag...).
Håkan B
Moderator

Post by Håkan B »

Håkan B wrote:Hejsan,
Förhoppningsvis ska ni få se mig oftare i dessa trådar framöver efter vårt
nyförvärv (inte med brorsan denna gång...).

Att lägga till i listan....
Jag fick ett samtal från Gert Assermark i MG-klubben och de vill gärna se LCCS-are på deras
inplanerade förarutbildning i Linköping den 16/4 (gratis...) samt bankörning på Malmby-banan (Strängnäs)
den 21/5 (450-600 Kr/bil).

Läs mer om evenemangen på förljande länk (pdf):
http://data.fuskbugg.se/dipdip/inbjudan ... %20%21.pdf

Anmälan sker direkt till Gert på hans epost-adress i dokumentet.
Ett mycket trevligt arrangemang av MG-klubben, som under devisen "MG med fart" försöker få
sina medlemmar ut på banan och gärna i sällskap med andra Engelska bilar.
Nästa evenemang är Ban/Kon körning på Malmby 21/5. ´De väntar på din anmälan...

Här en bild från evenemanget förra Lördagen (16/4):
Attachments
bild 1.JPG
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Johanna
Forumberoende

Post by Johanna »

Nu på måndag, 13/6, är det körning på Knutstorp med MS-racing. Jag har anmält mig med Miss Sophie, men hon hinner tyvärr inte bli klar innan dess, så jag hoppas det finns någon som är intresserad av att ta över platsen. Jag har betalat 1200 DKK för den vilket motsvarar cirka 1450 SEK, eftersom jag anmälde mig tidigt. Skicka PM eller skriv här i tråden. Det brukar vara riktigt trevliga arrangemang med mycket tid på banan!

Typiskt att besiktningen skall vara så petiga med handbromsens funktion och att oken bak på en Lotus Elise S1 inte är konstruerat på ett smidigare sätt :(

Med vänliga hälsningar,
Johanna
Post Reply