Lotus Magazine

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Lotus Magazine

Post by Nillet »

Läste pressrelease:n om att Lotus Magazine finns som smakprov on-line (den kostar 60 pund i UK för 4 nummer)...
http://www.lotuscars.com/news/en/lotus-magazine-issue-2
Blev mycket häpen när jag klickade på länken.  :eek:
Är det en "herrtidning"???
Varför håller Lotus på med bilder av detta slag?  :down:
Är det bara jag som tycker detta är fel?  :nono:

Vet inte om detta är en tråd som är rumsren nog för vårt forum, tycker ni att jag skall ta bort den så säg till.  :wave:
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by oodsell »

Tja, man kan nog ha kritiska synpunkter på mer än de kommande bilarnas positionering inom det "nya" Lotus. Det känns onekligen lite omodernt och chauvinistiskt för oss svenskar, men man ska också ha klart för sig att inställningen till dessa typer av bilder är annorlunda på kontinenten och i andra delar av världen.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by silke »

Jag har nummer ett här hemma och vet inte riktigt vad jag skall tycka. Men jag tror att man måste ha utgångspunkten att det inte är en biltidning om Lotus utan en livsstilstidning med Lotusfokus. Ett väldigt påkostat och snyggt magasin, men kommer jag betala 20 pund per tidning? Nej!

Tidningen kom levererad mycket väl inslagen i kartong, allt för att tidningen inte skulle skadas. Så väl inslaget att jag blev tvungen att hämta ut tidningen på mitt postutlämningsställe!!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Nillet »

silke wrote:Jag har nummer ett här hemma och vet inte riktigt vad jag skall tycka. Men jag tror att man måste ha utgångspunkten att det inte är en biltidning om Lotus utan en livsstilstidning med Lotusfokus. Ett väldigt påkostat och snyggt magasin, men kommer jag betala 20 pund per tidning? Nej!

Tidningen kom levererad mycket väl inslagen i kartong, allt för att tidningen inte skulle skadas. Så väl inslaget att jag blev tvungen att hämta ut tidningen på mitt postutlämningsställe!!
Var det naket i nummer 1 också?
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by silke »

Nja, inte så mycket som det verkar vara i nr 2 kanske.. Kate Moss med modellkollegor var ju med, dock ganska påklätt. Däremot var det mindre kläder på Italiens miljöminister, Stefania Prestigiacomo, och hennes vän på en paparazzibild som var med.
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Nillet »

Vi kanske skall ha sådana bilder i Winners Choice?  :nothing:
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Lotus »

Skall de nu konkurrera med exempelvis Ferrari så är lättklädda flickor ett naturligt inslag i bilder på bilarna...Sedan kommer jag aldrig att förstå varför modellerna skall kräla över bilarna...tänk om det blir repor i lacken eller ännu värre bilarna spricker... :shock:
Vackra flickor är OK...men håll de borta från bilarna.
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Lotus »

Nillet wrote:Vi kanske skall ha sådana bilder i Winners Choice?  :nothing:
Det är tillräckligt mycket porr i tidningen som det är...bilporr alltså... :loveu:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Rickard »

Ser inga fel med denna tidning, förutom priset.

Den är ju inte tänkt som en biltidning ! Utan ett life style magazine, sen är det ju ett ganska känt fenomen att sex säljer.
På alla bilmäsor med "ny bilar" så kryllar det ju av värdinnor vars kläder tvättats i för hög temperatur, det gäller ju inte bara bilar utan även inom min bransch där jag åker på mässor med brevsorteringsmaskiner så möts man av värdinnor i korta kjolar & djupa urringningar. Å inte ä det mig emot :lol:

En god vän sa en kul grej till mig härom året på en herrmiddag, "din tjejer matchar dina lotusar, låg vikt, vackra kurvor, billiga plastmaterial & mkt fint skinn"  :beer:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by oodsell »

Rickard, visserligen kanske ett träffande citat om dina "tjejer", men visst är det lite MCP (male chauvinist pig) varning på det! Trots din relativt unga ålder så skulle du kunna platsa i vår organisation GRIS (Gubbarnas Rätt I Samhället).

(Lite off topic, så nu är det väl risk för att vi får forumpolisen på oss)  :nono:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Rickard »

oodsell wrote: Trots din relativt unga ålder så skulle du kunna platsa i vår organisation GRIS (Gubbarnas Rätt I Samhället).
:lol: :lol: :lol:


Saknar i detta läget Facbooks "gilla" knapp !  :beer:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Mikael_W »

Nillet, kan säga nr 1 är inget jämfört mot nr2. Undras vad som händer i nr3 :-D

Tidningen har väl ersatt tidningen man fick för som medlem i lotus life som jag är.
Den känns väldigt påkostad men det står inte så mycket om lotus i den och skulle man vilja ha en livsstildstidning finns det bättre
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Johanna
Forumberoende
Posts: 198
Joined: Thu 04 Mar, 2010 09:36
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by Johanna »

Det kan ju vara så att modellerna egentligen skulle haft kjol på sig, men då var det för jobbigt att komma in och ur bilen och så fick det bli baddräkt/bikini istället :rolleyes07: Dessutom är det väl mer sommarbilar, så då får det förväntas att det är varmt. Hollywood-issue säger lite om temperaturen.
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by silke »

Ja, vart skall det här sluta egentligen?

På det 25 första sidorna i nr 2 räknade jag till 25 lättklädda damer (max 2 plagg på kroppen) medan bara 13 bilar skymtades. Sen fortsätter Bahar med att berätta om hur det kändes att ha Sharon Stone sittandes bredvid sig i den nya Esprit...
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Magazine

Post by oodsell »

Jag tror att Lotusledningen platsar att vara med i vår lilla förening GRIS = Gubbarnas Rätt I Samhället
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest