Hej
Ni som gör service själva på bilen, kan man köpa oljefilter hos Toyota eller köper ni det på något annat ställe?
Oljefilter till S2 111R
Oljefilter till S2 111R
Petter Wik
Phantom Black, Lotus Exige S -07
Phantom Black, Lotus Exige S -07
Re: Oljefilter till S2 111R
GoKväll,
Oljefilter köpte jag på autoexperten eller om det var mekonomen, dom plockade fram ett mahle filter på mitt reg nr.
Sedan var det slut på träffarna vad gällde service delar. Luft filter fick jag leta rätt på själv, finns ett mahle filter som passar, kommer från en Toyota, no LX 1286.
Och Denso tändstift beställs med fördel från sparkplugs.co.uk.
Så fick jag ihop delar till min bil…
/Bengt
Oljefilter köpte jag på autoexperten eller om det var mekonomen, dom plockade fram ett mahle filter på mitt reg nr.
Sedan var det slut på träffarna vad gällde service delar. Luft filter fick jag leta rätt på själv, finns ett mahle filter som passar, kommer från en Toyota, no LX 1286.
Och Denso tändstift beställs med fördel från sparkplugs.co.uk.
Så fick jag ihop delar till min bil…
/Bengt
Lotus Elise 111R -04
Filter köpte jag hos Toyota. Det uppstod lite förvirring hos Toyotas reservdelspersonal när jag började prata Lotus. De kom fram till att det ev finns flera typer som passar. Till min bil köpte jag ett filter som de tidigare sålt till flera Lotusåkare. Det har art.nr. 90915-YZZJ2. Det verkar överensstämma med vad Lotus rekommenderar.
Kostar 123:-
Kostar 123:-
Jag blev nekad att köpa filter trots artnr hos Toyota. Vad gör de inte för zero ppm?