Ljusbild Elise

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Re: Ljusbild Elise

Post by oodsell »

Oops.... 470 €..... då blev man väldigt tacksam att man har en S1 med runda strålkastare.....
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
silke
Forumveteran

Post by silke »

nickeluring wrote:Nu har jag lagt handpenning på en 111R. Jag ska hämta den nästa vecka.  :banana:

Eftersom jag har hört från flera håll att det ska vara väldigt krångligt att fixa ljusbilden på nyare bilar så kommer jag att byta till LHD lysen. Jag fick tag i en kille på seloc-forumet som tar de andra i inbyte. £350 skulle han ha för det. Hans nick är Junks ifall någon annan vill ha tag i honom. http://forums.seloc.org/member.php?acti ... mber=junks
Grattis!! Kan tänka mig att det är nedräkning just nu! :-D

Om det är en 111R du skall hämta tycker jag dock att det känns väldigt onödigt att betala Junks 350 pund bara för att han skall fixa till blecket... Som du säger så är det på nyare bilar betydligt krångligare, men om det är en 111R du skall hämta så borde den ju inte vara nyare än en 06a (därefter heter de ju bara R) och därmed ha den gamla typen av strålkastare där du bara behöver fixa till blecket! Min bil är en "pre-facelift" bil men jag är ganska säker på att 111R även efter faceliften som kom 2006 har den gamla typen av strålkastare, detta kan säkert Calson bekräfta då hans bil är av den faceliftade versionen.

Men om du känner för att betala nästan 4000kr till Junks för ett arbete som du lätt skulle kunna fixa själv så varsågod! :-D Men jag kan i alla fall intyga att Junks är en hyvens kille!  :beer: Köpte min Lotus 340R Heated Jacket av honom och har bara positiva saker att säga om bemötandet, affären och leveransen!  :up:

Säg bara till om det är något mer du vill veta. Men mitt råd är att i alla fall ta hem bilen och titta vad det är för någon sorts strålkastare innan du bestämmer något med Junks! Än en gång, lycka till med importen!  :wave:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
nickeluring
Forumberoende

Post by nickeluring »

Tack så mycket Silke!
Jag kanske är lite oklar, det är en -08 R jag tar hem. Alltså med nya elaka lyset. Så jag tror inte att jag betalar för mycket för det. Jag har ju inte hittat någon som har en bättre lösning än att stoppa lyset i ugnen...
Nicke
Elise R
silke
Forumveteran

Post by silke »

Nu blir det off topic... sorry.. Men kan inte hålla mig. Nicke, hur har importen gått? Är nyfiken, så berätta gärna (men kanske inte i denna tråd för att hålla Nillet glad!  :wave: )!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
nickeluring
Forumberoende

Post by nickeluring »

silke wrote:Nu blir det off topic... sorry.. Men kan inte hålla mig. Nicke, hur har importen gått? Är nyfiken, så berätta gärna (men kanske inte i denna tråd för att hålla Nillet glad!  :wave: )!
Skrivit om importen här: http://lccs.nu/forum/viewtopic.php?f=1&t=4395
Nicke
Elise R
Stefan_A
Moderator

Post by Stefan_A »

Numera har vi en egen kategori på forumet där man kan skriva om sin bil; Våra bilar. De av er som brukar vara inne på rejsa.nu känner igen upplägget.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply