Bil eller MC? (delad tråd)

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
User avatar
Johanna
Forumberoende
Posts: 198
Joined: Thu 04 Mar, 2010 09:36
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Johanna »

En klar fördel med bilen är att man kan kommunicera medan man far fram genom kurvorna i bilen och känna vinden i håret :steer: Det är enklare att dela körupplevelsen medan det pågår i bilen än på hojen och skönare när man är två! Helt klart att kurviga vägar är bättre än raka, jag tog våran Miss Sophie till jobbet häromdagen, det var hon inte alls nöjd med, 80-väg och fartkameror  :bang:
Det är möjligt att bli solbränd i bilen medan man kör och således blir det mer körtid och man kan slippa ligga på stranden och lata sig :happy07:
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Rickard »

PeterH wrote:
Bjarne wrote:Sedan råkar Ducati 916 (748,916,996,998) vara drömhojen  :bow: över alla för just mig, men det är ju helt och hållet en smaksak, och alla är som tur är inte lika funtade som mig  :nothing:
Jag sålde nyligen denna best, supersporthoj är inte riktig min grej, sitta som ett gem och dra järnet....njae.....kul en kort stund sen går det liksom över.

Image
:flag: 916 SPS -98 :flag:

Jag gillar också hojar, har åkt lite Brittiskt som t.ex BSA och Vincent men just nu står en gammal barndomsdröm hemma i garaget, en BMW R90S -75.

Sååååååå vacker :heart: :heart: :heart:
Märkligt det där med hur många lotus ägare som kör ducati, det är nästan uteslutande det enda hojmärke som lotusägare med mc intresse kör.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Lasse H »

Snygg sport bike !
Du nämner Vincent. Min far hade en kort
tid när jag var riktigt liten, en Vincent HRD Black Shadow.
Tror inte det riktigt var hans stil. Kommer ihåg att han pratade
om klokopplingen som var lite lömsk. Själv har jag inget
minne av den mc´n. Tyvärr.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Bjarne
Forumberoende
Posts: 173
Joined: Wed 11 Nov, 2009 08:46
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Bjarne »

Handlar det inte om att det vi kör skall ha själ, vara mer än bara en bil eller hoj?
Sen att köra rakt fram är ju inte kul, än mindre på hoj som är helt ofattbart obekväm om man inte kör inspirerande...
Snygg 916 som sagt  :up:

Fast känslan av att vara på väg ut ur böjen, känna fjädringen leva under dig, rulla på gasen, vrålet från luftburken och buller systemet. Sen kraften som bara skickar iväg dig innan det är dags för nästa sväng...
Vi får se när jag provat Lotus på bana om det är lika underbart (eller bättre?) men känslan av att vara ett med Duccen :loveu:
_____________________
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida

My guardian angel is quick, I just try to keep up...
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Lasse H »

Visst handlar det om själ. Och känsla.
Sen får vi ju inte alla våra kickar av samma
saker/upplevelser.Det är väl därför det är riktigt
att tala om det i termer av själ, dvs något inte
helt gripbart, men som vi ändå vet finns.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
a_annell
Forumberoende
Posts: 107
Joined: Tue 09 Feb, 2010 19:47
Location: Enköping
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by a_annell »

Finns ju andra läckra italienska hojjar, som Bimota. Här är en som jag gillar. skulle jag göra mig av med min Harris blev det nog en sådan eller en SB6 a
Rickard wrote:
PeterH wrote:
Bjarne wrote:Sedan råkar Ducati 916 (748,916,996,998) vara drömhojen  :bow: över alla för just mig, men det är ju helt och hållet en smaksak, och alla är som tur är inte lika funtade som mig  :nothing:
Jag sålde nyligen denna best, supersporthoj är inte riktig min grej, sitta som ett gem och dra järnet....njae.....kul en kort stund sen går det liksom över.

Image
:flag: 916 SPS -98 :flag:

Jag gillar också hojar, har åkt lite Brittiskt som t.ex BSA och Vincent men just nu står en gammal barndomsdröm hemma i garaget, en BMW R90S -75.

Sååååååå vacker :heart: :heart: :heart:
Märkligt det där med hur många lotus ägare som kör ducati, det är nästan uteslutande det enda hojmärke som lotusägare med mc intresse kör.
Attachments
YB11 komprimerad.jpg
YB11 komprimerad.jpg (171 KiB) Viewed 13460 times
Nybliven Eliseägare
a_annell
Forumberoende
Posts: 107
Joined: Tue 09 Feb, 2010 19:47
Location: Enköping
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by a_annell »

Det här är min Harris.
Attachments
Harris Magnum 2.jpg
Harris Magnum 2.jpg (75.98 KiB) Viewed 13455 times
Nybliven Eliseägare
User avatar
Johanna
Forumberoende
Posts: 198
Joined: Thu 04 Mar, 2010 09:36
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Johanna »

Vi fick precis en Ducati Monster mindre på uppfarten eftersom min kompis hämtade hem den. Jag föredrar fortfarande fyra hjul, och Miss Sophie är absolut det roligaste jag har både kört och åkt! Dessutom är Lotus mindre dussinbil än Porsche av vilka jag såg fem häromdagen. Funderar på att ta en runda i min fars Fiat 500 Abarth på lördag istället för att hänga med mannen på Duccerunda, känns absolut som om helgdagar på våren är till för att köra en runda bara för att :bold:
Håller helt med om Lasses kommentar, så länge maskinen även har själ blir det någonting extra! Fler än mig som namnger bilarna? :rolleyes07:
Hälsningar,
Johanna
User avatar
Johanna
Forumberoende
Posts: 198
Joined: Thu 04 Mar, 2010 09:36
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Johanna »

Detta är både Miss Sophie, Isabella och en del av Vittoria när det snöade häromveckan, tur att de står under tak!
Attachments
smallP1030311.jpg
smallP1030311.jpg (228.18 KiB) Viewed 13449 times
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Rickard »

Johanna wrote:Vi fick precis en Ducati Monster mindre på uppfarten eftersom min kompis hämtade hem den. Jag föredrar fortfarande fyra hjul, och Miss Sophie är absolut det roligaste jag har både kört och åkt! Dessutom är Lotus mindre dussinbil än Porsche av vilka jag såg fem häromdagen. Funderar på att ta en runda i min fars Fiat 500 Abarth på lördag istället för att hänga med mannen på Duccerunda, känns absolut som om helgdagar på våren är till för att köra en runda bara för att :bold:
Håller helt med om Lasses kommentar, så länge maskinen även har själ blir det någonting extra! Fler än mig som namnger bilarna? :rolleyes07:
Hälsningar,
Johanna
Klart man har namn på sina fordon, fast jag har sedan bil nr 2 hävdat att bilarna själva talar om vad dom heter, det är inte JAG som döper dom...  :bigl:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Bjarne
Forumberoende
Posts: 173
Joined: Wed 11 Nov, 2009 08:46
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Bjarne »

Jo, det är klart att de "berättar" vad de heter, skulle man ge dem fel namn så startar de ju inte...
:uglyhammer:
_____________________
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida

My guardian angel is quick, I just try to keep up...
User avatar
Rikard
Forumberoende
Posts: 187
Joined: Tue 17 Dec, 2002 16:02
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Rikard »

Jag är också gammal Ducatist. Hade under tio år en Darmah i café racer-stil. Saknar den ibland, men mitt mc-intresse har tagit nya mystiska vändningar då jag nu har en Suzuki 125:a från -71 (som ska bli en liten café racer) och en tjeckoslovakisk CZ la Boheme :kopf:
Attachments
darmah.JPG
darmah.JPG (110.33 KiB) Viewed 13355 times
PeterH
Forumberoende
Posts: 107
Joined: Sat 24 Apr, 2010 09:19
Location: Stockholm
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by PeterH »

Rikard wrote:Jag är också gammal Ducatist. Hade under tio år en Darmah i café racer-stil. Saknar den ibland, men mitt mc-intresse har tagit nya mystiska vändningar då jag nu har en Suzuki 125:a från -71 (som ska bli en liten café racer) och en tjeckoslovakisk CZ la Boheme :kopf:
Och du har dessutom en Tatra 603, ballt  :up:
En sån letade jag efter för 20 år sen och jag hittade några men det bidde aldrig nått tyvärr :bawling:
Peter Hällström
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Rickard »

Rikard wrote:Jag är också gammal Ducatist. Hade under tio år en Darmah i café racer-stil. Saknar den ibland, men mitt mc-intresse har tagit nya mystiska vändningar då jag nu har en Suzuki 125:a från -71 (som ska bli en liten café racer) och en tjeckoslovakisk CZ la Boheme :kopf:
STENHÅRD !!! Sååå snyggt stuk på den Darmahn :loveu:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Rikard
Forumberoende
Posts: 187
Joined: Tue 17 Dec, 2002 16:02
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bil eller MC? (delad tråd)

Post by Rikard »

PeterH wrote:
Rikard wrote:Jag är också gammal Ducatist. Hade under tio år en Darmah i café racer-stil. Saknar den ibland, men mitt mc-intresse har tagit nya mystiska vändningar då jag nu har en Suzuki 125:a från -71 (som ska bli en liten café racer) och en tjeckoslovakisk CZ la Boheme :kopf:
Och du har dessutom en Tatra 603, ballt  :up:
En sån letade jag efter för 20 år sen och jag hittade några men det bidde aldrig nått tyvärr :bawling:
Jo, både Duccen och Tatran är balla :-D Här är bild på Tatran (och så blev den här tråden också off topic  :bigl: ). Den har varit under renovering de senaste åren, men det ska bli något så småningom.
Attachments
tatra.jpg
tatra.jpg (128.74 KiB) Viewed 13328 times
tatra2.jpg
tatra2.jpg (88.64 KiB) Viewed 13322 times
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests