Hjullager Esprit

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna
Contact:

Hjullager Esprit

Post by Joakim »

Är det någon som kan lagerstorlekar ev. nummer på bakhjulslagren till Esprit SE 92. Vill inte heller plocka isär för att sedan köpa. Har en hörna som är rutten. Orkar inte vänta i flera veckor via de vanliga lotuskanalera vill gå och köpa på SKF etc.

:(
joakim
SE highwing
User avatar
Lasse
Forumveteran
Posts: 542
Joined: Mon 10 Feb, 2003 09:50
Location: Sollentuna, Stockholm
Contact:

Post by Lasse »

Hej Joakim!

Jag har beställt en "Part List" från Paul Matty som förhoppningsvis dyker upp i veckan. Jag återkommer.

Om du har bråttom föreslår jag att du ringer honom själv på+44-1527-575695.

Annars kan du väl ringa Morgan på Bennets. Han brukar ha koll på vilka delar som används/brukar kunna användas istället.

Mvh /LasseW
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna
Contact:

Post by Joakim »

Hej,

Provade Paul Matty, vilken service. Beställde på torsdagen fick grejorna på måndagen. Helt ok!
joakim
SE highwing
Torbjörn
Användare
Posts: 22
Joined: Sat 08 Feb, 2003 12:38
Location: Tyringe
Contact:

Re: Hjullager Esprit

Post by Torbjörn »

Joakim wrote:Är det någon som kan lagerstorlekar ev. nummer på bakhjulslagren till Esprit SE 92. Vill inte heller plocka isär för att sedan köpa. Har en hörna som är rutten. Orkar inte vänta i flera veckor via de vanliga lotuskanalera vill gå och köpa på SKF etc.

:(
Hej Joakim.

Bakhjulslagren på Esprit heter " Double Race Bearing " och vad jag vet finns det ingen översättning till SKF el. liknande. Lotus har en ovanlig konstuktion med två spårkullager som sitter monterade i ett lagerkit inne i själva drivaxelbäraren.
Dessa kostade 54 Pund 1998 ex. VAT. Artikelnr A082D6020F.
Mvh Torbjörn
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest