Udda tips för att hitta roliga asfaltvägar

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Post Reply
dörrhunden
Användare
Posts: 10
Joined: Mon 08 Jun, 2009 21:27
Location: Karlskoga
Contact:

Udda tips för att hitta roliga asfaltvägar

Post by dörrhunden »

Eftersom jag cyklar en del, och har flera kompisar som också cyklar, och en del av dem även cyklar landsväg (en plåga för både röv och själ om ni frågar mig) har jag lagt märke till att landsvägscyklister är riktigt bra på att hitta roliga asfaltvägar; smala, slingriga och lite trafikerade. Något som är ganska besvärligt där jag bor där de flesta småvägar är grusade, om ens det. Enda nackdelen är väl att det inte alltid är så lätt att köra om cyklister och motorcyklister på de vägarna eftersom det kan vara lite si och så med både sikt och bredd.

Så mitt tips för att hitta roliga asfaltvägar: Skaffa kompisar som cyklar landsväg. Om ni inte lyckas med det, skapa ett konto på http://www.funbeat.se, och leta reda på folk i din stad som cyklar landsväg, med lite tur har de lagt ut sina bästa träningsrundor på karta. Och se till att de verkligen cyklar landsväg och inget annat (cyklar de t ex mountainbike kan det svårt att ta sig fram på deras rundor med en Lotus, eller för den delen med något annat fordon som varken är en MTB eller en bandvagn)
Per, Karlskoga

Lotus Elise S2
Opel Astra 1.7 CDti
SAAB 96 -66
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests