Tisdagsträffar 2008, Löddeköpinge, Skåne
Jag fick just reda på att squash-matchen blev inställd idag, så jag kommer oxå att dyka upp till Lödde.
Denna gången ska jag komma ihåg kameran oxå.
Förra gången var det mycket fint att titta o lyssna på.
Ses där.
Denna gången ska jag komma ihåg kameran oxå.
Förra gången var det mycket fint att titta o lyssna på.
Ses där.
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein
Lotus Elise 111s
Lotus Elise 111s
- Jan Forsbäck
- Stamgäst
- Posts: 74
- Joined: Wed 02 Apr, 2003 10:33
- Location: Löddeköpinge, Skåne
- Contact:
Baah, kom precis hem från jobbet - hoppas ni hade trevligt ni som var där!
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- hofverberg
- Stamgäst
- Posts: 72
- Joined: Tue 18 May, 2004 23:38
- Location: Glumslöv
- Contact:
Lödde och laddning
Fina bilder från träffen.
Fick tyvärr köra hem tidigt för att byta generator. Lyckligtvis fanns det en bättre beg. i förrådet.
Jag har troligen varvat sönder den eller så har den avlidigt av värme.
Emerald boxen påstår att maxvarv varit 9230rpm. (kanske inte jag dock)
Laddningslampan har tänts vid något tillfälle under race men slocknat igen.
Om tändningen är på och laddningslampan inte lyser så lär kolen vara slut. Vem kollar att vilka lampor som lyser eller inte då man slår på tändningen.
Inte jag.
Efter start är lampan släckt och indikerar att laddning sker. (Tror man)
Därför kunde man sen en Elise häromdagen med batteri i passagerarstolen och startkablar över vindrutan till batteriet.
Fick tyvärr köra hem tidigt för att byta generator. Lyckligtvis fanns det en bättre beg. i förrådet.
Jag har troligen varvat sönder den eller så har den avlidigt av värme.
Emerald boxen påstår att maxvarv varit 9230rpm. (kanske inte jag dock)
Laddningslampan har tänts vid något tillfälle under race men slocknat igen.
Om tändningen är på och laddningslampan inte lyser så lär kolen vara slut. Vem kollar att vilka lampor som lyser eller inte då man slår på tändningen.
Inte jag.
Efter start är lampan släckt och indikerar att laddning sker. (Tror man)
Därför kunde man sen en Elise häromdagen med batteri i passagerarstolen och startkablar över vindrutan till batteriet.
Hofverberg !
9.230 rpm !!? Det var inte illa. Kan ju vara ett talande
exempel på vådan av att låna ut sin bil till studentkörning !
Men det är ett känt problem framförallt för S1:or att värmen knäcker
generatorn. Ju vassare motor ju högre temp i motorrummet.
Kanske idé att fixa till en bättre värmesköld ?
hälsn
Lasse H
9.230 rpm !!? Det var inte illa. Kan ju vara ett talande
exempel på vådan av att låna ut sin bil till studentkörning !
Men det är ett känt problem framförallt för S1:or att värmen knäcker
generatorn. Ju vassare motor ju högre temp i motorrummet.
Kanske idé att fixa till en bättre värmesköld ?
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Skrev jag verkligen det där? Hur tänkte jag då? Den kvällen spelar Sverige sin första EM-slutspelsmatch...Plus2 wrote:Siktar på att komma den 10/6. Då skall det enligt Vikingatiders hemsida vara uppvisning av Biltemas veteranplan, jag kan inte motstå en Spitfire eller Mustang!
Av slump blev det dessutom så att jag fick se både Spitfiren och Mustangen på Ljungbyhed förra lördagen när Ljungbyheds Aeronautiska Sällskap hade årsträff. Jag stod så nära man kunde komma när båda planen startades och taxade in och ut efter sina uppvisningar. Visst ger en Coventry Climax gåshud - men en Rolls Royce Merlin är snäppet bättre!
Löddeköpinge får vänta till en annan gång
Mvh,
P-O
Finare väder än så här lär det inte bli på våra breddgrader, någon mer som skall till Vikingatider imorgon kväll? Vi siktar på att vara där ca 17.00, förra veckan var det fullt och vi hamnade bakom motorcyklarna borta vid flygfältet...
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
- Jan Forsbäck
- Stamgäst
- Posts: 74
- Joined: Wed 02 Apr, 2003 10:33
- Location: Löddeköpinge, Skåne
- Contact:
Kvällens facit blev två Excel, en Esprit, tre Elise S1 samt en Speedster. Ganska mediokert med tanke på antalet bilar som finns i matrikeln med adress Skåne
Toppenväder och mängder med bilar, motorcyklar och folk. Vi som var där hade det trevligt iallafall
Toppenväder och mängder med bilar, motorcyklar och folk. Vi som var där hade det trevligt iallafall
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Det är alltid något annat på gång på tisdagar... Igår satt t.ex. två st. Lotus-ägare och en Speedster-ägare i möte för att planera inför lördagens MGCC KM på Sturup.Stefan_A wrote:Kvällens facit blev två Excel, en Esprit, tre Elise S1 samt en Speedster. Ganska mediokert med tanke på antalet bilar som finns i matrikeln med adress Skåne
Funktionärer behövs, kolla på www.mgcc.nu eller kom till banan en stund och bara kolla in körningarna mellan 9.00 och 14.00.
Mvh,
P-O
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest