Skall man bli påkörd så...

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Post Reply
Finn
Forumveteran

Skall man bli påkörd så...

Post by Finn »

.... kan det ju vara med stil. I dag när jag cycklade hem från jobbet (cyckelpendlare) höll jag på att bli påkörd av en Konigsegg.
Han svängde in precis framför mig.
Tror inte ens han såg mig.
Sikten är ju lite begränsad i den bilen........
Hade inte jag bromsat så det blev streck i asfalten hade nog både jag och cyckeln landat på bilen.
Jisses...Undrar om jag blivit skadestånsskyldig? :-D
Skulle nog legat kvar och skrikit att "jag läker nog snabbare om jag får provköra" :-D :lol:
Det händer mycket på cyckel.
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Det gäller att väja väl om man ska krocka.
En kompis krockade med våran kung, Karl XVI Gustav när vi var på Norrköpings GP för många är sendan. Det var inga fordon med, utan vi var gåendes, studerande alla bilar och troligen i egna tankar. Runt en hörna kommer han, kungen och går rakt på polaren som snabbt blir bortknuffad av SÄPO gubbar i svarta kostymer (varför har dom alltid det).

Tror att det kunde vara mer värt att krocka med en Koinigsegg än med kungen.

Må gott Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
henrikln
Stamgäst

Post by henrikln »

Ja, en Koenigsegg blir man väl inte påkörd av varje dag, precis... ;-)

I år har jag blivit påkörd av följande fordon i kronologisk ordning:
* BMW M3 bytte fil in i mig när jag körde Maseratin (och han smet sen...)
* En Scania-lastbil körde in i Maseratin bakifrån när jag stod vid ett rödljus...
* En VW Caravelle svängde vänster mitt framför mig på en 70-väg (körde SAAB då, men vi klarade oss undan med en "touch" i sidan och blotta förskräckelsen...)

Jag hoppas att min "kvot" har blivit uppfylld på ett tag nu... har kört bil sedan 1994 och aldrig tidigare varit i nån olycka...
Image Image

Maserati 222E ('89) - Sportbilen för soliga sommardagar
Mazda MX-3 1.6i ('96) - Roliga jobbpendlarbilen
SAAB 9-5 2.3t ('01) - Hästdragar- och långfärdsbilen
Bengt
Forumberoende

Post by Bengt »

henrikln wrote:Ja, en Koenigsegg blir man väl inte påkörd av varje dag, precis... ;-)

I år har jag blivit påkörd av följande fordon i kronologisk ordning:
* BMW M3 bytte fil in i mig när jag körde Maseratin (och han smet sen...)
* En Scania-lastbil körde in i Maseratin bakifrån när jag stod vid ett rödljus...
* En VW Caravelle svängde vänster mitt framför mig på en 70-väg (körde SAAB då, men vi klarade oss undan med en "touch" i sidan och blotta förskräckelsen...)

Jag hoppas att min "kvot" har blivit uppfylld på ett tag nu... har kört bil sedan 1994 och aldrig tidigare varit i nån olycka...

Bra flyt må jag säga. Vad är det man säger? En olycka kommer sällan ensam. Bör nog klara dej nu.
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Stefan_A
Moderator

Post by Stefan_A »

Två gula Speedsters som blivit påbackade under säsongen, jag är numera smått nervös när jag kör runt på parkeringar och liknande med min gröna (ser man inte en knallgul bil lär man knappast notera en mörkgrön). Blir till att köra med en hand på tutknappen... Funderar även på att låna vimpeln som annars sitter på dotterns cykel :-D
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply