Vid ett inbrott mellan 3:e och 4:e april, i Lenhovda, stals bl.a. 2 stolar och 2 JP-fälgar till min Lotus Europa S2 1970. Fälgarna hade 2 gamla 70-tals däck BF Goodrich med vit text på däcksidan, och var lufttomma.
Får någon nys om några sådana till salu så ring polisen i Växjö eller PM:a mej.
Berne
Inbrott
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Beklagligt & mkt märkligt..
Jag har fått för mig att seriösa sportbilsägare (sånna som kör entusiast bilar) är seriösa & ordentliga personer.
Men det låter ju onekligen som Joakim skriver att det är någon med en europa som gjort inbrott, för vad ska man annars med grejerna till ?
Hoppas sakerna kommer till rätta jag har ju tänkt komma ner & hälsa på dig snart & kolla på dina bilar.

Jag har fått för mig att seriösa sportbilsägare (sånna som kör entusiast bilar) är seriösa & ordentliga personer.
Men det låter ju onekligen som Joakim skriver att det är någon med en europa som gjort inbrott, för vad ska man annars med grejerna till ?
Hoppas sakerna kommer till rätta jag har ju tänkt komma ner & hälsa på dig snart & kolla på dina bilar.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Mycket beklagligt, hoppas att det inte är någon medlem i denna förnämliga förening, vilket jag inte hoppas och tror. Om det skulle komma fram vem det är, så tycker jag att det skall informeras här på detta forum. Han/hon är välkommen på nästa jakt, som drevkarl, 
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Bengt som kör Europa Special JPS
Bror min hade inbrott i sitt garage för några år sen då bröt de upp låset på hans bil och försökte bryta loss stöldkryckan vilket resulterade i nytt lås, ny ratt.
Allt detta skedde i December månad....
Det bevisar hur tokdårar tänker..."Titta där en häftig bil under ett skynke! den tar vi! Skall bara bryta upp låset och försöka ta bort den godkända rattklykan och går inte det så böjer vi ratten, det går bra bra att köra en bil där ratten sitter bakfram...och förresten så har han ju säkert batteriet inkopplat, det har ju alla sådana här bilar vintertid...och sedan så är det väl inte konstig att köra en sådan här bilar mitt i vintern i snö med sommar däck...den är ju diskret och väcker ingen uppmärksan het......."
Går det att införa dödstraff på sådana puckon!!!!?
Allt detta skedde i December månad....
Det bevisar hur tokdårar tänker..."Titta där en häftig bil under ett skynke! den tar vi! Skall bara bryta upp låset och försöka ta bort den godkända rattklykan och går inte det så böjer vi ratten, det går bra bra att köra en bil där ratten sitter bakfram...och förresten så har han ju säkert batteriet inkopplat, det har ju alla sådana här bilar vintertid...och sedan så är det väl inte konstig att köra en sådan här bilar mitt i vintern i snö med sommar däck...den är ju diskret och väcker ingen uppmärksan het......."
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
I december för två år sedan så tog polisen en biltjuv i en ferrari 328 utanför mitt jobb i sthlm, som sagt en sån bil sticker ut ibland snödrivorna...Lotus wrote:Bror min hade inbrott i sitt garage för några år sen då bröt de upp låset på hans bil och försökte bryta loss stöldkryckan vilket resulterade i nytt lås, ny ratt.
Allt detta skedde i December månad....![]()
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV