Den coolaste Lotus EVER?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
BorisB
Användare

Den coolaste Lotus EVER?

Post by BorisB »

Såg idag, för första gången en Lotus som fick mig att bli tår ögd. Det är nog den snyggaste bilden i klassen "sport bilar"  :bow:

Här är bilden jag pratar om:
Image

Den har allt en man i min politik behöver. Dock blev jag lite besviken för den röda ringen vid kylarn? Vad är den till för? För att dra bilen? Eller?

Den sitter iaf väldigt fel på den bilen!

Här kan ni se fler bilder: http://www.car24.se/lotus/lotus-sport-e ... papers.htm
steef
Stamgäst

Post by steef »

Ja den är grymt läcker, den röda ringen sitter där eftersom det är en tävlingsbil som eventuellt kommer behöva dras ur sandfållor med mera, anledningen ill att den är röd är förmodligen för att man skall hitta den lättare. :hack:
mogge
Forumberoende

den coolaste lotusen ever

Post by mogge »

''Boris''

Så har det ju alltid varit med Lotus, det bara ökar...., inget nytt, utom i F1 (bad)..., men det fixar nog till sig (good).
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Ytterligare en kommentar om den röda ringen; den sitter där för att FIA kräver det ! Kan också vara gul. Ska kompletteras med en röd eller gul pil samt texten TOW. Ska finnas motsvarande där bak.

Sen är det tyvärr så Boris, att denna testosteronstinna "Exige" bara finns i ett exemplar. Men visst är det så här alla Elise/Exige skulle se ut !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
BorisB
Användare

Re: den coolaste lotusen ever

Post by BorisB »

mogge wrote:''Boris''

Så har det ju alltid varit med Lotus, det bara ökar...., inget nytt, utom i F1 (bad)..., men det fixar nog till sig (good).
Hehe.. du behöver inte sätta "" över mitt namn =) Det är inget smeknamn.

Men om man har den som en gatubil då? Kan man bli av med den på ett smidigt sätt eller är det pängen att den ska sticka ut? :flag:
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Boris !

Den som sitter i fronten på Elise är är gängad så man kan skruva fast den i det lodräta staget mitt i grillen. Alltså ej tänkt att ha den där förrän den behövs. Däremot tror jag att den som sitter i den Sport Exige som finns på bild ovan i denna tråd säkert har dragöglan mer permanent monterad. Men det är nog ditt minsta problem när du ska regga din nyinköpta Sport Exige V6.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Lasse H wrote: Men det är nog ditt minsta problem när du ska regga din nyinköpta Sport Exige V6.
Hahaha :lol:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Post Reply