Hej,
På premiär turen med min nya lilla framskylt träffa jag en Elise kollega (Koffe) som snegla lite avundsjukt på skylt. Jag hitta den på http://www.dekal-dekor.se/ och den kosta 200kr. Måttet 250x57,5 passa precis sockeln på 111R.
Liten skylt
Liten skylt
Anders
Elise 111R
Elise 111R
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
En mer utstuderad varian jag använde mig av tidigare när jag körde mkt bil i tjänsten va att ha en smutsig, trasig (plast varianten) regskylt med mig i bilen.aaaa45 wrote:Det kostar att ligga på topp, skämt och sido den stora ha jag tappat ett antal gånger dvs för det mesta har jag kört utan skylt. Får väl hitta på något bättre på sikt....
"körde på en fågel så skylten pajja för 20 minuter sen".... Har fungerat för mig, men nu har man ju betalat 6000 kr för regplåtarna så nu får dom sitta på bilen.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Listigaste jag sett vad gäller regskyltar hade en vis "gammal" Elan-förare jag träffat några gånger. Han hade monterat sin framskylt (ni vet den som Gatso-kamrorna fotograferar) direkt under kylaröppningen på sin +2:a. Men montaget var gjort med gångjärn, så när bilen körde fortare än ca 50 knyck gjorde fartvinden att skylten pressades bakåt och låg dikt an mot karossen. I drygt 45 graders lutning neråt ! Omöjligt att läsa/fotogarefera. Vid kontroll syns inget för då hänger skylten rakt ner.
Tyvärr kräver detta arrangemang spetsig nos, något som Elisen inte har.
hälsn
Lasse H
Tyvärr kräver detta arrangemang spetsig nos, något som Elisen inte har.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !