Nyare Elise eller Exige
Posted: Thu 21 Feb, 2019 07:18
Med nya växellådan, dvs den som finns på Exige 350 och framåt.
Lotus Car Club of Sweden's Official Forum
http://lccs.nu/forum/
Exige 2017, 800-nånting mil måste väl anses ”lätt begagnad”.type25 wrote:Tack för svar, dom har nya bilar och jag är ute efter en lätt begagnad.
Absolut, men jag är inte intresserad av någon av bilarna dom har i lager.Göran wrote:Exige 2017, 800-nånting mil måste väl anses ”lätt begagnad”.type25 wrote:Tack för svar, dom har nya bilar och jag är ute efter en lätt begagnad.
Vad har du för ideal-spec? Modell? Tillv.år? Mil? Pris?type25 wrote:Absolut, men jag är inte intresserad av någon av bilarna dom har i lager.Göran wrote:Exige 2017, 800-nånting mil måste väl anses ”lätt begagnad”.type25 wrote:Tack för svar, dom har nya bilar och jag är ute efter en lätt begagnad.
Bäst vore en beg 410 en bit under miljonen. Annars vill jag gärna att det finns garanti kvar (så mindre än 2 eller 3 år gammal beroende på modell), att det är nya växellådan, AC, och om det finns val som gör den lättare att dom flesta är med. Så tex en 220 sprint vore fint, om det är en 220 sport vill jag ha mer lättviktsval.Göran wrote:Vad har du för ideal-spec? Modell? Tillv.år? Mil? Pris?
Det kan nog bli svårt att hitta i Sverige. Jag hade också en ”spec” innan jag skulle köpa min Evora och var tvungen att söka mig utomlands.type25 wrote: Bäst vore en beg 410 en bit under miljonen. Annars vill jag gärna att det finns garanti kvar (så mindre än 2 eller 3 år gammal beroende på modell), att det är nya växellådan, AC, och om det finns val som gör den lättare att dom flesta är med. Så tex en 220 sprint vore fint, om det är en 220 sport vill jag ha mer lättviktsval.
Jag betalade ingen extra ”svensk moms”......type25 wrote:Tack för länken, med svensk moms (7% extra?) så kommer man en bit upp så specar då hellre en 410 själv.
Jag har aldrig importerat en bil så vet inte vem som rapporterar in det egentligen, när kronan är så pass svag som nu så tror jag inte det är aktuellt för mig att ta hem en bil ändå. Jag hoppas någon här vill sälja sin pärla även om det är liten chans :)Göran wrote:Jag betalade ingen extra ”svensk moms”......type25 wrote:Tack för länken, med svensk moms (7% extra?) så kommer man en bit upp så specar då hellre en 410 själv.
Kronkursen kan jag inte göra något åt :)type25 wrote:Jag har aldrig importerat en bil så vet inte vem som rapporterar in det egentligen, när kronan är så pass svag som nu så tror jag inte det är aktuellt för mig att ta hem en bil ändå. Jag hoppas någon här vill sälja sin pärla även om det är liten chans :)
Snällt av dig Göran, det uppskattar jag :)Göran wrote:Kronkursen kan jag inte göra något åt :)type25 wrote:Jag har aldrig importerat en bil så vet inte vem som rapporterar in det egentligen, när kronan är så pass svag som nu så tror jag inte det är aktuellt för mig att ta hem en bil ändå. Jag hoppas någon här vill sälja sin pärla även om det är liten chans :)
Men import från ett EU-land är mycket enkelt så det är ingenting att oroa sig för.
Information finns på Transportstyrelsens hemsida och jag kan dela med mig av mina erfarenheter om det skulle vara aktuellt framöver. Lycka till!