Motorhuv, access panels, inre dörrsidor Elise S2

Vill du köpa en Lotus? Du kanske efterlyser bildelar? Lägg då in en annons här.
Post Reply
lahi
Forumberoende
Posts: 247
Joined: Tue 29 Sep, 2009 12:43
Location: Laholm
Contact:

Motorhuv, access panels, inre dörrsidor Elise S2

Post by lahi »

Jag är ute efter motorhuv, access panels (de som sitter nedanför framrutan) , samt inre dörrsidor till Elise S2. De får gärna vara skabbiga och billiga eftersom jag ändå ska laga upp dem och bygga om dem så jag kan gjuta av dem.

Någon som har något liggande i någon hörna?
//Lars Dahlstedt
På landet utanför Laholm

Lotus Elise S2 -01
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
MagnusS
Stamgäst
Posts: 27
Joined: Sun 12 Aug, 2012 18:53
Location: Göteborg
Contact:

Re: Motorhuv, access panels, inre dörrsidor Elise S2

Post by MagnusS »

Jag har gjutformar till inre dörrsidor liggandes. Jag byggde dessa i tron att jag skulle lyckas plasta kolfiber och få det snyggt, vilket det såklart inte blev  :bang:
De har några små skavanker som går att fixa med lite topcoat, annars är de fina och fullt funktionella att plasta i. Kan skicka bilder om det är intressant
Elise S2 -2001
lahi
Forumberoende
Posts: 247
Joined: Tue 29 Sep, 2009 12:43
Location: Laholm
Contact:

Re: Motorhuv, access panels, inre dörrsidor Elise S2

Post by lahi »

MagnusS wrote:Jag har gjutformar till inre dörrsidor liggandes. Jag byggde dessa i tron att jag skulle lyckas plasta kolfiber och få det snyggt, vilket det såklart inte blev  :bang:
De har några små skavanker som går att fixa med lite topcoat, annars är de fina och fullt funktionella att plasta i. Kan skicka bilder om det är intressant
Hej,

Det låter intressant. Vad vill du ha för dem? Jag tittar gärna på lite bilder. Maila gärna dem på lahi79@gmail.com eller släng upp dem här :-D Kolfiber är lite speciellt att jobba med. Styvt och följer inte konturer som glasfiber så har man inte han- och honform och injicerar så är det baggning som gäller om man inte klipper småbitar. Med småbitar blir det inte snyggt. Jag har jobbat med glas- och kolfiber för många år sedan så jag har en del grejor och verktyg liggande. Har fixat hem baggningsmaterial också eftersom mitt var slut.
//Lars Dahlstedt
På landet utanför Laholm

Lotus Elise S2 -01
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests