Kan det vara möjligt?

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Post Reply
User avatar
Grönberg
Stamgäst
Posts: 93
Joined: Mon 24 Mar, 2003 16:53
Location: Klippan Skåne
Contact:

Kan det vara möjligt?

Post by Grönberg »

http://www.mobile.de/SIDnFIVat9iIVQ9ik0 ... 2895&top=4&

486 papp för denna lambo diablo monterey?
Det är nästan så att man.... men bara nästan  :bang:
Per
Gul V8 -96
Guest

Post by Guest »

Mobile är ju fullt av "fejkannonser", detta borde väl vara en sådan...tyvärr...
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

japp den är nock fake, jag mailade faktiskt för några veckor sedan bara för nyfikenhetsskull och inget svar på den ännu
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Grönberg
Stamgäst
Posts: 93
Joined: Mon 24 Mar, 2003 16:53
Location: Klippan Skåne
Contact:

Post by Grönberg »

Mikael_W wrote:japp den är nock fake, jag mailade faktiskt för några veckor sedan bara för nyfikenhetsskull och inget svar på den ännu
Sannolikt är det så som du skriver, bilar på mobile + div marknader etc... är tyvärr ofta inte bara fejkannonser utan även när man kommer ner och tittar på bilen så finns det mer blessyrer etc... än man kunnat ana.
Ringde själv på en Esprit V8 för ungefär ett år sedan och det visade sig att det vore nog säkrast att jag kollade växellådan innan jag påbörjade färden hem till Sverige (= ingen affär), det som ser och verkar vara ett kanonklipp blir tyvärr ofta mycket dyrare än att handla hemma, men visst finns det möjligheter för den som har erfarenhet och tid att göra ett klipp.

Köpte själv en Merca E 420 Avantgarde kombi - 97, i sommar för 100 000:- (16 000 mil - fullservad) för att fräsa runt med i vinter (antispinn/sladd/vinterläge/xenon, etc.... kollosalutrustad!), men det var nog mer tur än skicklighet. (Hedins bil bjöd 220 000:- vid inbyte mot annan Merca)
Skåpet lär göra 0-100 på under 7 sek! i allafall om man tror på quatermile..... som bifogades på ngn länk här (Esprit V8 4,1 sek?!!! hmmmm)
Per
Gul V8 -96
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Post by Rickard »

Höll själv på att åka till Italien för att hämta hem en Ferrari 355 för ett tag sen, såg kanon ut på bilderna & priset va 400 00 euro, kanon affär !!!

Firman verkade seriös, men fick som tur va reda på att bilen på bilden inte va den bil do hade till salu, deras bil va en Replika byggd på en Fiero tror jag. Trots mina mail fram å tillbaks till firman så hävdade dom flitigt att det va en äkta bil...

Snacka om att man hade blivit förbannad om man åkt hela vägen ner till Italien & fått se en replika...

Som jag brukar säga: "Om något verkar vara för bra för att vara sant, så är det oftast det också..."

Men visst kan man hitta fina bilar nere i europa också till bra priser & numera är det mkt enkelt & ganska billigt att föra in registrera in dom i sverige.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

tror jag vet vilken firma du menar, har också sett denna firma som gör på fiero motorer, ser ut vara rätt bra gjorde men ändå 40 000 euro för en replika känns lite mastigt.

Man kan nog nästan utgå att när det gäller bilar i denna kalibern som säljs ovanligt billigt så är det nog något skumt eller någon som verkligen behöver pengar snabbt.

Var själv på väg att köpa en S4a i italien för 200 lock men en tysk han före mig så tur man inte hann åka ner dit
Mikael, Fisker Karma
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests