"Äntligen" Lotusen hämtad i England

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Hans49
Stamgäst
Posts: 27
Joined: Mon 23 Nov, 2009 16:20
Location: Gislövs läge och Göteborg
Contact:

Re: "Äntligen" Lotusen hämtad i England

Post by Hans49 »

Registrering i sverige är vad jag förstår inga problem. Bilen har " EC certificate of confirmity" (antar det är lika med helbilsgodkännande). Har hört att cup240 o den mer udda cup255 (race) inte hade detta.

För tillfället har bilen just fått Fransk registrering och här behövs, håll i er, 28 olika papper och dokument innan jag fick igenom den. Obs själva bilen tittade INGEN på utan först om 4år:) Men min avsikt är att den blir svesk om 6månader eller så. Däremot kan jag inte få in i frankrike mitt Lööve släp för det har inte helbilsgodk.

Växellådsoljan är för trackdays och tillsvidare får originaloljan under inkörning vara kvar.

Chassiinställningsfråga: Ryktet säger att de slarvar lite med cupparna från fabriken för de vet att alla ändå fixar och mixar med detta.

Kan varmt rekommendera franska landsortsvägar för inkörning av Lotusar:) Men det är tungt att inte kunna reva över 4500 och endast använda halv gas.

Har kört och ägt de flesta Porsche 911 RS o GT3 bilar under 40 år men aldrig kört något roligare på krokiga vägar. Smågrabbar o även stora grabbar har aldrig tagit foton av mina bilar men nu händer det hela tiden, mycket lustigt.
Köpte ny Elan 1971, men varit utan sen -73..................men nu Exige 260 cup -10:)
Andreas_G
Stamgäst
Posts: 33
Joined: Thu 26 Nov, 2009 23:57
Location: Malmö
Contact:

Re: "Äntligen" Lotusen hämtad i England

Post by Andreas_G »

Hej Hans

Jag tror att vi träffades på Falsterbo classic. Du berättade att du hade beställt en Cup 260

Gratulerar till en fantastisk bil. Jag har inte sett den i röd tidigare, men det klär bilen. Mycket sportigt!

Lycka till med racingen...
Andreas G
Lotus Elise S2 111S -03
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests