Westfield SEIW -19
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW
En problemlösning i detalj, hur vet jag var hålet till växelspaken skall borras?
Steg 1 - Rama in hålet med tejp och se till att det är fritt i alla växellägen.
Steg 2 - Markera läget på tejpen, lyft ena sidan och skruva av växelspaken.
Steg 3 - Montera plåten.
Steg 4 - Vik tejpen runt plåten och tejpa fast. montera av plåten.
Steg 5 - Markera ut centrum i "tejphålet".
Steg 6 - Borra hålet.
Steg 7 - Montera växelspak och plåt.
Steg 1 - Rama in hålet med tejp och se till att det är fritt i alla växellägen.
Steg 2 - Markera läget på tejpen, lyft ena sidan och skruva av växelspaken.
Steg 3 - Montera plåten.
Steg 4 - Vik tejpen runt plåten och tejpa fast. montera av plåten.
Steg 5 - Markera ut centrum i "tejphålet".
Steg 6 - Borra hålet.
Steg 7 - Montera växelspak och plåt.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW
Monterade bränsleslangar mellan filter och fuel-rail samt fuel-rail och tryckregulator.
Monterade bränsleslang mellan tank och pump samt drog el till pump.
En överbliven kabel och långa kablar fästes upp bak (kontakten fäster jag senare med en annan kabel som är för lång).
Monterade bränsleslang mellan tank och pump samt drog el till pump.
En överbliven kabel och långa kablar fästes upp bak (kontakten fäster jag senare med en annan kabel som är för lång).
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Re: Westfield SEIW -17
Bra jobbat, ser kanonfint ut!!
Fredrik Larsson
0734-141498
fredrik.larsson@fasab.se
SFRO-Bygge med Lotus Europa kaross -68
Lotus Super Seven S2 -68
Lotus Europa S2 -68
Lotus Elan +2 -73
Lotus Turbo Esprit -83
Lotus Esprit SE -92
Lotus Elise S2 -01
0734-141498
fredrik.larsson@fasab.se
SFRO-Bygge med Lotus Europa kaross -68
Lotus Super Seven S2 -68
Lotus Europa S2 -68
Lotus Elan +2 -73
Lotus Turbo Esprit -83
Lotus Esprit SE -92
Lotus Elise S2 -01
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Modifierade oljestickan som inte passar med insuget. Kapade av en bit rör och ersatte med slang. Kapade även av nedre fästet och byggde två nya fästen. Hoppas att det blev hyffsat rätt med oljenivån. Vrid på huvudet för första bilden...
Klistrade på en gummilist för de löstagbara plåtarna på kardantunneln.
Använde samma gummilist till "vindrutan".
Det var ingen bra konstruktion på "vindrutan", mer om detta när nästa list kommer och det skall monteras ihop...
Klistrade på en gummilist för de löstagbara plåtarna på kardantunneln.
Använde samma gummilist till "vindrutan".
Det var ingen bra konstruktion på "vindrutan", mer om detta när nästa list kommer och det skall monteras ihop...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Jag har haft 2 besök denna vecka för att koppla el, det börjar bli ihopkopplat...
Jag har kopplat gnistskyddet till huvudströmbrytaren och dragit vajern.
Eftersom jag fick fräsa stora hål för "vindrutan" fick det bli stora brickor...
Beställde en jättebra list att täcka med (svart) men såg att de hade även bra lister som var gula. Det blev billigare att köpa 5 m så jag har över... Det är inte riktigt samma gula färg men det fick bli den gula ändå...
Sakta men säkert skall karossen på men blev tipsad om att passa in buren först.
Kunde inte hålla mig och lade på lite karossdelar, ser ljuset i tunneln nu...
Jag har kopplat gnistskyddet till huvudströmbrytaren och dragit vajern.
Eftersom jag fick fräsa stora hål för "vindrutan" fick det bli stora brickor...
Beställde en jättebra list att täcka med (svart) men såg att de hade även bra lister som var gula. Det blev billigare att köpa 5 m så jag har över... Det är inte riktigt samma gula färg men det fick bli den gula ändå...
Sakta men säkert skall karossen på men blev tipsad om att passa in buren först.
Kunde inte hålla mig och lade på lite karossdelar, ser ljuset i tunneln nu...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Re: Westfield SEIW -17
Riktigt grymt imponerad Nillet!
Och du som hela tiden hävdat att du inte är bra på att meka!!
Och du som hela tiden hävdat att du inte är bra på att meka!!
Fredrik Liljenberg Huskvarna
FD: Mandarinfärgad Speedster
FD: Mandarinfärgad Speedster
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Är inte bra på det men det verkar bli en bil ändå.Oneyet wrote:Riktigt grymt imponerad Nillet!
Och du som hela tiden hävdat att du inte är bra på att meka!!
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Ja, väldigt inspirerande!
Följer med spänning!
Följer med spänning!
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Har passat in buren vilket innebar justering av 2 hål, borra 4 hål och montera av tanken igen.
Fick hjälp av syrrans pågar at lyfta av buren och få bilen på hjulen igen.
Passade på att spänna de sista bultarna i hjulupphängningen, rullade ut bilen och städade garaget.
Pågarna passade på att torrköra bilen i solskenet och sedan hann vi inte få på karossen.
Fick hjälp av syrrans pågar at lyfta av buren och få bilen på hjulen igen.
Passade på att spänna de sista bultarna i hjulupphängningen, rullade ut bilen och städade garaget.
Pågarna passade på att torrköra bilen i solskenet och sedan hann vi inte få på karossen.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Motorrummet kanske blir kallare med bandage, jag var inget vidare bra på att bandagera...
Gjorde en mall för grenröret så jag kan se var jag skall ta hål i karossen.
Sedan hjälpte syrrans pågar mig att få på karossen.
Gjorde en mall för grenröret så jag kan se var jag skall ta hål i karossen.
Sedan hjälpte syrrans pågar mig att få på karossen.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Re: Westfield SEIW -17
Det närmar sig
Svenskt Sportvagnsmeeting???
Svenskt Sportvagnsmeeting???
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Westfield SEIW -17
Du siktar mot ett tryggt och förutsägbart beteende med den kombon av däck fram/bak?
Speedster - kompressor mm
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
15" plåtfälgar med vinterdäck från Fiesta:n, vi har lite problem med att de riktiga fälgarna slår i ok:en fram, utredning pågår...Jocke_D wrote:Du siktar mot ett tryggt och förutsägbart beteende med den kombon av däck fram/bak?
Har funderingar på att använda plåtfälgarna med antingen gatdäck eller med regndäck, kräver space:rs så jag får se.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
Denna veckan har det hänt mycket i garaget, dock inte på bilen...
Uppdaterad belysning (varför inte förrän nu?) både i garage och verkstad, samt en ny isolerad garageport.
Karossen är på men det är en del jobb med att justera in den och bulten för bakre huvlåset hamnar oåtkomligt så det måste på innan fastsättning.
Uppdaterad belysning (varför inte förrän nu?) både i garage och verkstad, samt en ny isolerad garageport.
Karossen är på men det är en del jobb med att justera in den och bulten för bakre huvlåset hamnar oåtkomligt så det måste på innan fastsättning.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3658
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Westfield SEIW -17
SSM har tagit en del tid denna vecka så inte mycket gjort.
De fina plåtarna som skulle täcka hålet in i "sidepods:en" skulle man nog ha väntat med, det var lite knöligt att kapa (i mitt fall bocka) till dem när karossen var på... Vänd på huvudet, datorn vill inte visa dem på högkant...
Det vill inte riktigt gå ihop men jag tror jag får till det med hjälp av spännband.
Utlösarwire:n till huvudströmbrytaren och några sent tillkomna elkablar går nu ovanpå kardantunnelen, fick ta hål för det.
De fina plåtarna som skulle täcka hålet in i "sidepods:en" skulle man nog ha väntat med, det var lite knöligt att kapa (i mitt fall bocka) till dem när karossen var på... Vänd på huvudet, datorn vill inte visa dem på högkant...
Det vill inte riktigt gå ihop men jag tror jag får till det med hjälp av spännband.
Utlösarwire:n till huvudströmbrytaren och några sent tillkomna elkablar går nu ovanpå kardantunnelen, fick ta hål för det.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se - http://www.cancerstiftelsen.com
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests