Lotus Evora S -12
Re: Lotus Evora S -12
Känns drastiskt att ta bort bakrutan för en dekal
Re: Lotus Evora S -12
Grymt snyggt!
Även om ljuset är dåligt på grävmaskinsbilden, så tycker jag att den är bra eftersom linjerna på sidan framhävs snyggt och indikerar hur bilen kommer upplevas på håll. En nackdel med svart färg är ju att den har en förmåga att sluka skuggor som annars bidrar till att framhäva bilens former. Evoran har onekligen en del speciella egenheter i formgivningen som guldlinjerna förstärker på ett coolt/rejsigt sätt!
Även om ljuset är dåligt på grävmaskinsbilden, så tycker jag att den är bra eftersom linjerna på sidan framhävs snyggt och indikerar hur bilen kommer upplevas på håll. En nackdel med svart färg är ju att den har en förmåga att sluka skuggor som annars bidrar till att framhäva bilens former. Evoran har onekligen en del speciella egenheter i formgivningen som guldlinjerna förstärker på ett coolt/rejsigt sätt!
Lotus Evora S (2011) - Laser Blue
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
Re: Lotus Evora S -12
Så jag missade chansen att se en Evora när den fanns i närheten.
Snyggt blev det i alla fall.
Även jag jag tänkte "djärvt" när jag såg sandbilden.
Snyggt blev det i alla fall.
Även jag jag tänkte "djärvt" när jag såg sandbilden.
Fredrik Liljenberg Huskvarna
FD: Mandarinfärgad Speedster
FD: Mandarinfärgad Speedster
Re: Lotus Evora S -12
Det roliga i sammanhanget är att jag varit där tidigare och fotograferat utan problem. Men den här gången upptäckte jag (för sent) att delar av planen är hårdgjord med betong. Hamnar man utanför den delen blir det lite mjukt...Oneyet wrote:Så jag missade chansen att se en Evora när den fanns i närheten.
Snyggt blev det i alla fall.
Även jag jag tänkte "djärvt" när jag såg sandbilden.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Funderar på att börja med italienska, franska eller möjligen japanska bilar... Vad som helst som inte involverar engelska leverantörer i bilägandet
Beställde en extra uppsättning Team Dynamics 1.3 från Rimstock den 14:e mars. Utlovades 4 veckors leveranstid. En liten varningsklocka ringde när Specialfälgar meddelade att de slutat med Rimstock pga leveransproblem. Men då Lotus Motorsport inte heller hade några i lager och dessutom var dyrare så chansade jag på att beställa en uppsättning i alla fall. Den 13:e juni hade fälgarna till slut anlänt och kunde hämtas. När jag skulle montera dem på bilen visade det sig att jag fått fel framfälgar. De tog i bromsoken fram(!). En kontrollmätning visade att det var rätt offset men fel form på ekrarna. Efter att ha jämfört märkningen med Görans framfälgar var det uppenbart att Rimstock skickat fel fälgar. Efter det följde en lång skriftväxling med Rimstock som framhärdade i att de minsann inte gjort fel utan att det var min bil som det var fel på. Efter att ha mätt upp en massa olika mått tillsammans med min däckkille gave de till sist med sig. Det visade sig att när de väl kontrollerade sina packsedlar att de skickat andra fälgar, oklart till vilken modell de var tänkta. Nu stod det den 15:e augusti i kalendern. Tyvärr fanns inte rätt framfälgar i lager utan skulle tillverkas och levereras den 1:a veckan i september. Senaste uppdateringen från Rimstock är daterad den 9:e september med ett glatt besked att fälgarna är färdiga - den 19:e september(!). Fortsättning följer
Med tanke på hur bra det fungerar att köra med Michelin Cup 2 på gatan så kommer jag att fortsätta med det. Planen var annars att ha en uppsättning med Cup 2 (för bana) och en med Super Sport (för gata). Så förutsatt att de nya framfälgarna faktiskt passar och kommer innan nästa vår så kommer jag att sälja de svarta hjulen. Annons kommer på forumet i så fall. Men om någon vill göra en intresseanmälan så är det bara att skicka ett pm.
Ser bra ut, synd att det inte gick att köra med dem utan spacer fram...
Beställde en extra uppsättning Team Dynamics 1.3 från Rimstock den 14:e mars. Utlovades 4 veckors leveranstid. En liten varningsklocka ringde när Specialfälgar meddelade att de slutat med Rimstock pga leveransproblem. Men då Lotus Motorsport inte heller hade några i lager och dessutom var dyrare så chansade jag på att beställa en uppsättning i alla fall. Den 13:e juni hade fälgarna till slut anlänt och kunde hämtas. När jag skulle montera dem på bilen visade det sig att jag fått fel framfälgar. De tog i bromsoken fram(!). En kontrollmätning visade att det var rätt offset men fel form på ekrarna. Efter att ha jämfört märkningen med Görans framfälgar var det uppenbart att Rimstock skickat fel fälgar. Efter det följde en lång skriftväxling med Rimstock som framhärdade i att de minsann inte gjort fel utan att det var min bil som det var fel på. Efter att ha mätt upp en massa olika mått tillsammans med min däckkille gave de till sist med sig. Det visade sig att när de väl kontrollerade sina packsedlar att de skickat andra fälgar, oklart till vilken modell de var tänkta. Nu stod det den 15:e augusti i kalendern. Tyvärr fanns inte rätt framfälgar i lager utan skulle tillverkas och levereras den 1:a veckan i september. Senaste uppdateringen från Rimstock är daterad den 9:e september med ett glatt besked att fälgarna är färdiga - den 19:e september(!). Fortsättning följer
Med tanke på hur bra det fungerar att köra med Michelin Cup 2 på gatan så kommer jag att fortsätta med det. Planen var annars att ha en uppsättning med Cup 2 (för bana) och en med Super Sport (för gata). Så förutsatt att de nya framfälgarna faktiskt passar och kommer innan nästa vår så kommer jag att sälja de svarta hjulen. Annons kommer på forumet i så fall. Men om någon vill göra en intresseanmälan så är det bara att skicka ett pm.
Ser bra ut, synd att det inte gick att köra med dem utan spacer fram...
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Vinterpyssel på gång, huvudcylindern är en detalj som bråkat på vissa bilar. Så även på min efter Englandsresan. Den är redan bytt en gång av Lotus Göteborg pga åtgärd från Lotus. Tyvärr var det mer än två år sedan det gjordes så garantin på det arbete har gått ut.
Servicebulletin 2013/02, issue 3: http://49210a70594045aae060-9ee7f563068 ... ssue_3.pdf
Istället för att montera dit en ny originalcylinder kommer jag att uppgradera till en Wilwoodcylinder: https://gregsraceparts.squarespace.com/ ... t-11-evora. $419 plus frakt, tull och moms - som hittat för att någon sparat pengar på billig plast...
Det tråkiga med detta är att halva bilen måste plockas ner för att man skall komma åt att byta den. I helgen passade jag på att lyfta av "front clam" då sonen var hemma på besök och det behövs en extra uppsättning händer för att lyfta bort den.
Servicebulletin 2013/02, issue 3: http://49210a70594045aae060-9ee7f563068 ... ssue_3.pdf
Istället för att montera dit en ny originalcylinder kommer jag att uppgradera till en Wilwoodcylinder: https://gregsraceparts.squarespace.com/ ... t-11-evora. $419 plus frakt, tull och moms - som hittat för att någon sparat pengar på billig plast...
Det tråkiga med detta är att halva bilen måste plockas ner för att man skall komma åt att byta den. I helgen passade jag på att lyfta av "front clam" då sonen var hemma på besök och det behövs en extra uppsättning händer för att lyfta bort den.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Passade även på att beställa nya pinnbultar till hjulen. Lättare att montera hjulen på dessa än att hålla på och balansera dem på navet samtidigt som man försöker skruva dit hjulbultarna. Beställde även dessa från Gregs Raceparts
När jag plockade ner fronten för att byta huvudcylinder noterade jag att fästena till stänkskydden inte längre var i bästa skick. Ytbehandling var tydligen inte högsta prioritet våren 2012... Nåväl, tack vare en driftig engelsman fick jag tag på en uppsättning tillverkade i rostfritt stål istället. Hålborrade så vikten går på ett ut
Inte mina på bilden men de var i liknande skick
När jag plockade ner fronten för att byta huvudcylinder noterade jag att fästena till stänkskydden inte längre var i bästa skick. Ytbehandling var tydligen inte högsta prioritet våren 2012... Nåväl, tack vare en driftig engelsman fick jag tag på en uppsättning tillverkade i rostfritt stål istället. Hålborrade så vikten går på ett ut
Inte mina på bilden men de var i liknande skick
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
2016 summerar till 1 282 mil, hade räknat med att köra mer men problemet med huvudcylindern satte stopp för det. Men i gengäld fick Espriten rulla lite under hösten.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Nya däck beställda till originalhjulen. Blev Michelin Pilot Super Sport (non-branded) 235/35/19 91Y XL och 275/30/20 97Y XL på inrådan av Göran. Fyra däck till priset av två... (Pirelli-däcken är tokdyra, samt i princip omöjligt att få tag på LS-blandningen). Hade problem med lacksläpp på fälgarna men det fixade Fälgfixarna som goodwill även efter 1,5 år. Det kallar jag kundvård
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Bra val! Du kommer inte att bli besviken!Stefan_A wrote:....Blev Michelin Pilot Super Sport (non-branded) 235/35/19 91Y XL och 275/30/20 97Y XL på inrådan av Göran.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Lotus Evora S -12
Hämtade de nyskodda hjulen idag. Ser bra ut om jag får säga det själv. Blir intressant att se om den här lacken sitter bättre än den halvmatta (som det egentligen skall vara). Trevligt att få fyra nya däck till samma pris som två bakdäck också
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Nytt avgassystem från Larini, nästan synd att gömma det i bilen. Blir intressant att installera det utifrån vad jag sett på Youtube.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Ny ratt och växelspaksknopp på plats. Mockaratt från Evora 400 och växelspaksknopp från Elise-parts.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Värst vad du inspirerar med delikata uppgraderingar!
Var det svårt att byta växelspaksknopp? Har lurat på det ett tag.
Sen de där högen rör du fotografetat; är du medveten om att de kommer få bilen att låta så gudomligt att du aldrig kan sälja den?
Var det svårt att byta växelspaksknopp? Har lurat på det ett tag.
Sen de där högen rör du fotografetat; är du medveten om att de kommer få bilen att låta så gudomligt att du aldrig kan sälja den?
Lotus Evora S (2011) - Laser Blue
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 8 guests