


Klart inressant med halva priset. Vad fick du då? Från grenrör till slutpipa, gissar jag. En stor del av SJS-systemet är 4-1 röret, 295£, men då slipper man "downpipe assembly" för 159,76£. "Centre silencer" 96,79£ & "rear sportsilencer" 197,05£ (standard 186,55£). Jag provstartade idag, och det lät riktigt bra. Skulle gärna låta lite mer för min del, men man måste ju stå ut på långturerna oxå. Det finns ett ersättningsrör för centre silencer, då blir det kanske lite mer bröt i pipan, men lagom är kanske bäst.lotus82 skrev:Hej!Det finns ett företag som ligger granne med raka rör i Göteborg dom bygger på bilen.Jag fick gjort ett rostfritt på min s3a det kostade mig 4.000:Och eftersom jag jobbar med rostfritt så kan jag säga att det är av bästa kvalite inga legeringar från utlandet som gulnar.Tyvärr har jag inte namnet här men ring raka rör dom brukar rekomendera dom.Nu har jag rostfritt på alla mina bilar till pengar som ligger långt under orginal.
Ja... vad skall man säga. Jag tycker ju bilen går bättre när man har tvättat och dammsugit den, kompisen tyckte nog att det lät som om den andades lite bättre på höga varv. Framför allt var det ett trevligare ljud över hela registret. Den största fördelen är väl att dom individuella rören kan flexa lite, det gjutna röret är det tydligen problem med ibland. Aluminium och järn rör sej olika mycket när det blir varm och grenröret växer på längden och bryter i pinnbultarna har jag fått förklarat för mej. I bästa fall gängar muttrarna upp sej, i värsta klipper man av pinnbultarna. Ett tips jag fick var att man borrar upp hålen i gjutjärnsgrenröret lite så pinnbultarna kan röra sej lite.Fredrik_S skrev:Hej Stefan,
Märker du stor skillnad på det nya och gamla avgassystemet, järngrenröret och dom separata grenrörs utblåsen?.
Hälsar, Fredrik
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster